Where’s the beef?

På andra sidan Atlanten har Competitive Enterprise Institute (CEI) precis lanserat en nationell reklamkampanj som angriper Al Gore och hans fixering vid koldioxidens påverkan på temperaturen. Se en av deras annonser nedan.
[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=XRXd4KLDxlM]

Klimatalarmisterna varnar oss för de påstådda hoten från den globala uppvärmningen men är betydligt tystare avseende de omedelbara hot som alla åtgärder för att minska koldioxidutsläppen innebär, menar Sam Kazman, CEI. Läs mer om detta i The Washington Times.

Kommentarer

Kommentera längst ner på sidan.

  1. Marcos

    Jag citerar:
    “Global warming policies would “spell economic disaster” in the United States and “would mean misery, starvation and death on a massive scale” for people in less developed countries, Mr. Kazman said.”
    Så nu har även “skeptikerna blivit alarmister! Vad härligt! 😀

  2. Kalkonvideo åt en kalkonkampanj! Lycka till!

  3. Anders, om jag inte misstar mig helt så handlar det om nötkött, inte kalkon.
    Jag håller med om att själva utformningen är mycket amerikansk till sättet, men jag välkomnar initiativet och önskar att EON eller Vattenfall skulle ha modet att stå rakryggade och upplysa allmänheten om sakernas tillstånd i stället för att följa med flocken.

  4. erik

    Naturskyddsföreningen kör en reklamfilm på tv nu där jorden svämmar över av smältande is från polerna, men om man skänker dem 50 kr så kan de hejda utvecklingen..trodde vilseledande reklam var förbjudet i Sverige.

  5. erik: Mycket bra iakttagelse. Låt oss anmäla dem! 🙂

  6. erik: Ja, de borde anmälas.
    Även många företag kommer med rena påhitt och lögner för att sälja sina “miljöprodukter”. Här avser jag även fordonsindustrin.

  7. Risig video. CEI kan bättre.
    Erik: NSF är en grupp skogsmullar som inget hellre vill än att föra tillbaka Sverige till den mörka medeltiden. Pengar till tv-reklam har dom minsann.

  8. Varför ska ni anmäla SNF? De är en partipolitiskt oberoende organisation som har lika stor rätt att tillvarata sina intressen och sprida sina budskap som andra partipolitiskt oberoende intresseorganisationer. Detta inkluderar även rätten att sprida reklam för sitt budskap som bekostas av organisationens medlemmar.
    Ska jag börja anklaga Svenskt Näringsliv för vilseledande reklam bara för att jag inte håller med dem i sak i allt de säger? Det här börjar verkligen bli patetiskt!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *