Ovanstående bild är från 2007 och visar ca 800 personer på Aletschglaciären , som troligen tycker det är himla kallt på ryggen. Den fanns nu i en tänkvärd artikel på engelska i Spiegel Online med tillhörande bildspel: “Green Groups try to Sex up Climate Change”, där även andra relaterade kampanjer söker använda samma strategi. Man tar också upp de hemska filmerna med exploderande barn och annat.
AGW-propagandister noterar att folk tappat intresset för “klimatfrågan”. Själv tror jag det beror på totala självmål i kampanjerna enligt vad Ingemar tog upp för några veckor sedan: “Offer för sin egen propaganda 2”. Det är så mycket uppenbara överdrifter och motsägelser i soppan att ingen normal person längre kan ha förtroende för nyhetsrapportering och vad som står i olika “alarmrapporter”.
Stackars Professor Schellnhuber, chef för det stora Institute for Climate Impact Research i Potsdam citeras: “Climate researchers confirm a noticeable decline in interest. Hans Joachim Schellnhuber, director of the respected Potsdam Institute for Climate Impact Research, recalls that his telephone used to ring off the hook whenever extreme weather conditions set in. Now hardly anyone calls, he says.”
Egentligen är det också en illustration av vad Bezmenov påpekade i sina föredrag och intervjuer om KGB-subversionsverksamhet som TCS tog up förra veckan – använd samma strategi som i ex Judo – sök inte stoppa motståndaren, utan nyttja kraften i dennes attack för att styra denne mot ett fall.
Om vi nu bortser från ren propaganda, politik och medieverksamhet har vi kvar den vetenskapliga grundfrågan. Där kvarstår principen att sanningen segrar till slut, och att man inte ska söka dölja något.
För att nu på kvinnodagen den 8 mars hylla Marie Curie, Nobelpristagare både i Kemi och i Fysik, kan man erinra sig ett citat som tillskrivs henne: “Nothing in life is to be feared – it is only to be understood”.
Professor emeritus i Fysikalisk Kemi vid KTH. Klimatdebattör sedan 2003.
Tur att det finns moderna medel för samfärdsel så de kan samlas och ha det mysigt tillsammans.
Konstigt sa Beda, då måste jag ha glömt den hos tandläkaren.
http://www.climatedepot.com/a/2796/ALERT-German-Climate-Advisor-proposes-creation-of-a-CO2-budget-for-every-person-on-planet
Ett förslag som för övrigt en viss hedersdoktor vid LiU också har propagerat för, senast som förtoendevald EU-politiker.
Nej, om klimathotarna skall väcka folks intresse, så måste de nog komma med ännu värre katastroflarm och ännu fler förslag på hur man skall begränsa människors frihet. Kan det vara något tro? 🙂
Ulf Nilsson i Expressen är vass emot FN:
http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.2357633/ulf-nilson-fn-ar-en-fackforening-for-varldens-diktatorer
Världen kan vara på väg mot ett sjätte massutdöende likt det som utplånade dinosaurierna. Teoretiskt kan det ske redan om drygt 330 år, varnar en ny studie. Den goda nyheten är att det fortfarande är möjligt att undanröja hotet.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2358360/experter-varnar-massdod-hotar-jorden
Förmodar de riktiga sälarna blivit ivägskrämda.
Gör dom det så vore det ett lyft för debatten 🙂
http://www.wikiairport.org/
🙂
Om inte lagförslagen om att höja lånetaket röstas igenom i den amerikanska kongressen kan USA:s regering inte göra sina betalningar och skulle därmed gå i ”konkurs”. Lönechecken till president Barack Obama skulle dras in.
http://www.e24.se/makro/varlden/obama-star-snart-utan-pengar_2654785.e24
Vill inte tro på att det finns så nyttiga idioter som gör detta i verkligheten.
http://www.greenpeace.org/international/en/news/features/naked-glacier-tunick-08182007/
Förstora bilden så ser du liggunderlagen.
Idag fick jag en inbjudan till en SISU-utbildning om hur jag kunde göra min idrottsförening “Klimatsmart”.
Kanske ska vi sluta flåsa ut så förbannat med co2 och bara meditera:)
Nä, ser inga ligg under!
Titta under nacken på de två närmaste, jag ser i alla fall en kant där, kan tänka mig att de har minimala lappar under ryggen samt att det hela var en snabb affär. Ner-klick x 10- upp. Att Photoshopa en sådan bild vore självmål.
Antagligen känner dessa aktivister inte till sagan om pojken som ropade “Vargen kommer!” bara för att få uppmärksamhet. När sedan vargen verkligen kom, blev han inte trodd.
Angående den påstådda sjätte massutrotningen: Med dagens, eller snarare de senaste 500 årens, utrotningstakt krävs det några tiotusentals år för att nå upp till en massutrotning. Varför skulle människor hålla på att påverka naturen så kraftigt i tiotusentals år till? Vem vågar sig ens på att försöka spå tiotusentals år in i framtiden?
Och du tror du att det är på riktigt?
Finns inga ligg under på denna bild! 😉
Har du klickat på bilden för att förstora den. Det finns något under nacken på de två närmaste. Jag har nya glasögon 🙂 Det kan ju vara partiellt fejk. Att de närmar kameran är verkliga och resten inkopierat.
Det finns inga “ligg över heller”
När den kloke pekar på stjärnorna tittar dåren på pekfingret! 😉
Suck!
Det här är fullkomligt desperata människor som är beredda till vad som helst för att rädda sin glaciär!
Bättre att de får spela in sådant här trams i Greenpeace’s regi (betald av insamlade medel) än att de spränger sig själva och andra i luften för att därigenom visa hur starkt de TROR på domedagen. Tyvärr finns det ju en del som redan passerat gränsen. Tragiskt, men det är väl en följd av vårt utbildningsväsende, MSM och de politiker som sitter vid makten inom EU.
Det har tyvärr undgått mig att du självklart oxå gillar MP! “A bucket for monsieur”!
Det hade säkert gynnat vår sak att nyttja MP:s totalt orädda approach att skoja om allt och alla – “We´re the Spanish Inquisition”!
Mvh//Mats
Snart kommer jag att begära ut alla handlingar i frågan. En myndighet måste faktiskt svara på frågor från landets medborgare.
Mvh//Mats
The Daily Bayonet har idag en rolig uppföljning av meddelandet att engelsmännen inte kan räkna med att få någon el över det nationella närtet när de behöver det:
As Britain embraces the future of renewable energy, notably wind and solar, the boring old days of flipping a switch and being rewarded with instant, reliable energy are over.
Istället skall det nya smarta nätet leverera ström när det är som mest gynsamt för den “sociala nyttan”. Kul! (även om jag tycker att jag känner igen tankegången från en viss herr Karl Marx)
Så när elen stängs av då familjen är samlad för att se något gemensamt TV-program så kan de glädja sig åt vetskapen att något högre socialt mål uppfylls. Det brittiska folket klarade ju sig så bra under Blitzen-åren under andra världskriget, så varför skulle de klaga på att då och då hamna tillbaka till stenåldern?
Läs mer http://dailybayonet.com/?p=7988
Kanske är detta ett nytt grepp för klimatpropagandan? Känn dig som dina farföräldrar under andra världskriget! Eller: Upplev stenåldern – på riktigt!
Ja, det kan nog kännas lite kittlande för en och annan i den gröna överklassen, eller vad tror ni andra?
Revolutionerande också. John Cleese sade vid någon intervju något i stil med att “..we found that people could take much harder jokes than previously thought ..”
Tyvärr har nog klockan vridits tillbaka – många icke-PK-skämt och drift med företeelser skulle knappast ses som lämpliga i Svensk TV i alla fall.
Tänk också tanken att ens spela saker av senare datum, som Fawlty Towers i dag – man hade nog blivit tvungen exempelvis att utelämna Manuel i rollistan.
Mycket av dagens humor – speciellt de “underhållningsprogram” man får via SVT och TV4 – lämnar mig däremot bara förundrad och oberörd i de allra flesta fall.
Men smaken är delad som baken, brukar man säga.
Allt går i botten ut på att legitimera vindkraftsatsningen.
Man köper också in vetenskapare som håller med om att det visst ska funka.
Själv skrev jag något här på TCS (se länken nedan) om hur strategiskt farligt det är att förlita sig på sådan icke-robust teknik i en så central samhällsfunktion.
Upprepa 1859 års “Carrington Event” (ovanligt kraftig soleruption) i dag, så ligger nog samhället i spillror redan som det är.
Se https://www.klimatupplysningen.se/2010/10/27/smarta-elnat-eller/
An offer they could not refuse. Men de har nog munkavle på från högre ort – för att inte förstärka löjet i de “klimatprognoser” politiker och media skapat åt sig.
Jovisst är det han. Och något till vänster om honom ligger faktiskt romklubbens vice med någonting i vädret, det är lite suddigt just där….
Ganska nära Axelsson och Bjärström….
Jo bra betalt kan dom nog ha fått, jänkarna försökte väl först hyra in ryska atomisbrytare, men dom lär inte klara kylningen i tropiska vatten, så Oden eller nån kanadensisk isbrytare är vad som står till buds.
Och om du ser lite längre bort till vänster bredvid Solveig Ternström, är det inte
Häggström som ligger där och kippar efter andan?
Visst tusan är det Olle Häggström. Den ende som inte stängt munnen. Jag tror han håller tal om att han sett igenom alla dimridåer tack vare sin otroliga intelligens.
Sades det, i nyheterna.
ALI.K.
Men det är väl ingen som kört på 95 oktan. De flesta bilar, kanske alla, drar mycket mindre om man kör på 98 oktan. Min bil drar åtminstone 10 – 20 % mera om jag kör på 95 oktan. Det gäller nog de flesta bilar. Jag har kollat på min bil. Och den högre förbrukningen med 95 oktan uppvägs inte av det lägre priset. Dessutom är man snällare mot motorn om man kör på 98 oktan. Så inget E10 för mig , och 95 oktan har jag inte haft råd att köra på 😉
Totte
Mvh//Mats
Mvh//Mats
En del motorer är optimerade för 95 oktan, dessa går oftast inte bättre med 98, man får testa och se !
Min tidigare Galant 2.0 -98 gick något bättre med 98 oktan, min nuvarande Mondeo 2.0 -06 märker jag ingen skillnad mellan 95 och 98 oktan vilket jag fått bekräftat på div. Ford-forum.
Så det som gäller är att testa och se om det blir nån skillnad i prestanda och bränsleförbrukning och om det lönar sig med prisskillnaden.
“….dessa går oftast inte bättre med 98, man får testa och se !”
Precis! Det var så jag upptäckte att min bil försämrades med 95 oktan.
Totte
“Jag trodde motorstyrningen gick in så att det inte lönade sig att tanka mer än 95 oktan?”
Motorstyrningen är väl till för att eliminera knackningstendenser men då får man ut lägre effekt, och vad ska man då ha en 200-300 hästars bil till? Jo, kanske för att få grannarna att dregla. 😉
Men det är bara att prova.
Totte
Om man ersätter 95 oktan med E10 så gör man ju om samma misstag som man gjort i många branscher, speciellt byggbranschen. Nyheter (dumheter) som snabbt blivit lag (byggnorm) har förbjudits 15 år senare. Det blir nog lika med E10. För övrigt säger jag att etanol och bilkörning inte är en bra kombination. 😉
Totte
Är skillnaden så stor???
Finns det undersökningar gjorda?
Om det stämmer så ska jag gå över till 98 oktan.
SAAB 9-3 Aero (Cabriolet)
Totte
http://de.news.yahoo.com/17/20110302/tbs-tanklager-randvoll-mit-e10-benzin-30bcc23.html
Man måste inte alltid göra som överheten vill.
Tvärtom är det ens plikt att sprattla så mycket som möjligt i nätet. Kanske går det en maska någonstans.
http://forum.musclecars.nu/showthread.php?t=3899
http://www.clubcorvette.se/forum/viewtopic.php?f=22&t=13071
Dessa är förvisso till entusiastbils forum men kanske kan tillföra något i alla fall.
Har själv kört min Spiker 95:a utan problem på 50/50 blandning. Märktes ingen direkt skillnad var sig i acc eller driftsekonomi. Min C3 Corvette däremot föredrar 98 eller 99 oktan och både presterar bättre och går billigare om gasfoten håller sig någorlunda lugn.
Jag kör med SHELL V-Power 100 oktan blir ännu bättre och drar ännu
mindre gäller min Mc 80 talare förstås,men kan tänka att äldre bilar
går betydligt bättre med V-power.
Men det kommer att finnas 98 oktan iställe6 för 96 oktan.
ALI.K.
Intressant!
SHELL V-Power 100 oktan visste jag inte om, kanske pga att jag har Statoilkort. Kanske skulle prova.
Apropå E10 eller E85 tror jag att vi framför oss har en våg av kraschade motorer, kanske t.o.m. ett förbud om 10-15 år.
För övrigt anser jag att etanol och bilar/MC inte är en bra kombination, i något avseende.
Totte
Corvette, är det en sån där bil som kör förbi allt – utom bensinstationer 😉
Det där med gasfoten gäller ju min bil också, jag kan få den att dra dubbelt så mycket om jag vill. Men jag är ju lätt på foten 😉
Totte
Gå genast över till Shell V-power och skaffa Shellkort’så blr det
billigare.
SAAG går bäst med V-Power även på dom nyare Saabar,visst klarar
nyare även 95 oktan.
ALLt styrs i tändboxen som styr bränsleinsprutningen,efter typ av
bränsle och är inställd av fabrikanten.
ALI.K.
Min SAAB är av modell 2000 men knappt inkörd (9000 mil). Den går ju på 95 oktan också men med lägre prestanda och högre förbrukning. När jag provade 95 oktan så gjorde jag det av misstag. Jag hittade ingen pump med 98 oktan så det blev 95. Efter ett par dar märkte jag att bilen tappat prestanda och ratten vibrerade en aning. Eftersom jag nyss servat bilen så trodde jag att servicekillarna gjort nåt fel. Men innan jag åkte och klagade kom jag på att jag tankat 95. Det var då jag började mäta förbrukningen. Resten vet du.
Tack för tipset om Shell V-power.
Totte
får ett bättre’klimat att jobba i’så enkelt är det,bannlys gärna 95
oktan,den är värdelös och borde aldrig ha kommi på marknaden.
Ventilerna i motorn tar mycket stryk med alkohol i bränslet,varför
man måste använda hårdare material vid tillverkningen,Japanerna
var tidigt ute med hårdare ventiler dessa klarade det bättre.
Tävlingsbilar som i Rally,där bytts delarna ständigt så dom märker
aldrig av detta problem,de kan köra med E85 till och med.
Men detta är inget för oss med vanliga bilar,vi byter inte delar i
motorn ständigt.
ALI.K.
Men kommer 95 oktan att finnas kvar när E10 kommit ut? Jag har inte följt med där.
/Totte
Du borde nog ha klagat på servicen..
“Efter ett par dar märkte jag att bilen tappat prestanda och ratten vibrerade en aning. Eftersom jag nyss servat bilen så trodde jag att servicekillarna gjort nåt fel. Men innan jag åkte och klagade kom jag på att jag tankat 95.”
Men bra karl reder sig själv heter det ju.
Kul att du kunde fixa problemet med egna tankfunderingar.
Enklare lösning än att behöva käftas med expertisen på verkstaden.
Gratulerar till att du valt Saab,gör bra grejor.
Och kommer att fortleva också som bilmärke.
ALI.K,
SAAB:s ingenjörer har misslyckats göra växellådor genom hela företagets historia. Lustig definition på bra grejor.
Varje gång en ny modell släpps hävdar de att problemen med växellådan är lösta… men icke sa nicke.
Min automatlåda tror jag dom köpt in. I en cabb vill jag ha en automat, det blir trevligare att cruisa då.
Totte
Nu är det “global uppvärmning” här igen, dvs det snöar av bara h-e.
Totte
Det stämmer… ska man köpa SAAB bör det vara med automat.
Jag har en gammal SAAB-klenod till salu för en liten slant.
900 I med 3-växlad automat och i kanonskick. Motorn är den motor som var outslitlig på grund av speciell legering i cylinderloppen.
Mekanisk styrning av insprutningen och ont om en massa krångliga datorkretsar.
Med kanonskick menas en rostig framdörr på förarsidan och rost i framvagnsupphängningen, men i övrigt i toppskick med taklucka mm.
Bilen är ersatt med en härligt vacker Ford Scorpoi Cosworth av lite färskare datum. SAAB:en är från -88.
Fyra nya sommardäck, ny dragkrok, nya bromsskivor och annat godis följer med för den som vill svetsa och uppskattar en gammal klenod. 🙂
Nejjjj, nejjj, nejjjj.
Detta är inte möjligt,(utom ev i korpilumbolo, internationelt erkänt köldhåla), eftersom alla prognostiska parametrar enligt SMHI motsägger din upplevelse.
På den gamla “goda” tiden när Sovjetunionen(vilket ishockeylag de hade)och dess statsaparat hade sanningsmonopolet(och Pravda dess röst)där avvikande idér ledde till en tidslös vistelse vid närmaste sinnessjukhus,(eftersom du var såpass sinnessjuk, ev efterbliven),iom att du inte insåg fördelen med den rätta läran.
Må SMHI inte ha samma styrmedel(läs ovan), eftersom du avviker från den sanna bilden av verkligheten med dina upplevelser. 🙂
Om alla bolag gör den omställningen verkar vara oklart ännu.
ALI.K.
Jo, det snöade som 17 i ca en halvtimme (i Västerås).
Men det är nog inte politiskt korrekt att tala om det 😉
Har ni tänkt på att det är vårdagjämning om en och en halv vecka?
Personligen tror jag att vi om ca 15-20 år kommer att tycka att årets vinter var rena försommaren. Och politikerna i Stockholm planerar för översvämningar. Suck! Jag blir så trött.
Men “varma” hälsningar ändå!
Totte
och nackdelar,bra grejor är Volvo 740 och 240,seglivade i alla fall.
Växellådor brukar japaner vara bra på,’kniv i smör lådor’ har hört
att SAAB alltid haft problem med växellådor,automat blir då det bättre alternativet ,kan ju vara bra som upplysning till läsare på bloggen.
ALI.K.
Min Volvo 945 har just passrat 21 000 mil……Den börjar bli inkörd nu, som han sa, besiktningsmannen, vid senaste besiktningen. 😀
Jag läste nånstans på nätet att man blandar i 5% etanol i 98-oktanig bensin. Det blir nog Shell V-Power för mig för den har väl ingen etanol alls? Jag är rädd om min bil.
Etanolen ska stå på bordet. Den majs som man tillverkar biletanol av ska folk äta.
Totte
Tror nog att du har rätt i det,5% finns nog inblandad i 98 oktan.
Bör kollas upp noggrant.
ALI.K.
Men med E10 kan det bli MOTORRAS,använd aldrig denna soppa.
Tro inte för guds skull någon förstårsigpåare som tror att det är ju bra för miljön,dessa personer kan ställa till det dyrt för en.
I Transportstyrelsen och vägverksfolk mm, är otroligt dumma när det
gäller s.k. CO2 utsläpp,dessa personer är totalt hjärntvättade av
den propagandan,se också upp med besiktningsmäns trams om
utsläpp,var tyst och säg inget.
ALI.K.
ALI.K.
Då räddar vi Regnskogar som huggs bort och ersätts med odlingar
med majs och sockerrör.
ALI.K