Smaklösa vidrigheter=självmål

Spränga barn
Nu har väl klimatfundamentalisterna gjort bort sig – igen. Enligt en artikel i Aftonbladet så har man nu producerat en film där man bla spränger barn som inte vill minska sina koldioxidutsläpp.
Kampanjen 10:10 startade i England för ungefär ett år sedan. Poängen är att värna om miljön och minska antalet skadliga utsläpp med tio procent på ett år. Projektet har involverat myndigheter, kändisar och företag över hela världen. Men nu har de gått över gränsen. I den nya kampanjfilmen ”No Pressure”, som lanserades på fredagen, spränger de huvudet av alla som inte går med på att minska utsläppen.

Kommentarer

Kommentera längst ner på sidan.

  1. Det är rent vidrigt. Inte ens Effekt gillar det.

  2. Rosenhane

    Jonny,
     
    det blir bara värre och värre, nu har självaste Usama blandat sig i klimatdebatten:
    bin Ladin orolig för miljön | Utrikes | Nyheter | Nyheter24

  3. Rosenhane

    forts. #2
     
    kanske är det han som ligger bakom 10:10, han låg ju bakom 9:11…..

  4. Peter Stilbs

    Bra att den räddades till eftervärlden på YouTube. Betecknande var filmmusiken gjord av Radiohead, vars frontfigur Tom Yorke är en troende miljötaliban.

  5. L

    Ett gäng fartblinda idioter är väl det snällaste man kan säga…

  6. Thomas

    Kan vara värt att veta att Richard Curtis som gjorde filmen även var med och skapade Blackadder. Brutal humor är inget nytt för honom, även om jag håller med om att det här inte var direkt lustigt, speciellt inte att upprepa samma dåliga skämt tre gånger. 
     
    Kan också konstatera att den där Olle Avelin som tipsade Aftonbladet kan haft en baktanke annat än att han var en upprörd förälder, han står nämligen med på Stockholmsinitiativets ”svarta lista” över folk som inte tror på AGW. Det känns som en hel del av upprördheten är väldigt konstruerad, mer som man får en ursäkt att fördöma folk man redan ogillar än att man verkligen är upprörd.

  7. Thomas

    Den som vill ha lite mer konstruktiva nyheter kan läsa här:
    http://www.e24.se/entreprenor/materialet-som-spas-kunna-stoppa-jordens-uppvarmning_2338509.e24
     
    Om det stämmer att man lyckas tillverka aerogel till rimligt pris är det en stor nyhet, vare sig man nu tror på AGW eller inte.

  8. amaze

    All reklam är bra reklam.

  9. Christopher E

    Thomas;
     
    Oj då, Olle som tipsade Aftonbladet tror inte på AGW…
     
    Sträck dig efter röda knappen fort, Thomas, innan han ringer fler tidningar…
     
    Stackars världsräddande alarmister som känner sig så hotade av de elaka skeptikerna… 😀

  10. L

    Thomas #6, nu tar du väl priset bland korkade inlägg..? Blir filmen försvarbar om en kritiker är konstruerat upprörd eller vad vill du säga?

  11. Inge

    Thomas
    Ett mycket effektivt isoleringsmaterial, det är ju väldigt bra, jag har väntat på det. Det skulle bara ha funnits när vi byggde hus för två år sedan men vinden kan man ju isolera om kanske.

  12. Olaus Petri

    Christopher, Thromas trycker inte på röda knappar, han skriver direkt till chefer, exempelvis rektor på KTH för att hjälpa honom att nyansera debatten och låta flera sidor få komma till tals. 😉
     
    Science is never settled.
     
    Rosenhane, numerologin ger aldrig fel svar! 🙂

  13. Lena Krantz

    Ja det blev verkligen självmål i det här fallet. Ännu så länge så kan de i alla fall inte gå för långt utan att de får lägga ner och droppa av med svansen mellan benen.
    Nåja, det här är ju bara en accentuering av det som faktiskt pågår, dvs att driva in alla i koldioxidfållan så att de snällt och vänligt accepterar allt som läggs på var och en.
    Nej, nu skall jag ut till kolonin och dra in lite skogsluft.
    häpp!

  14. Lena Krantz

    Thomas #7
    Hmm, stoppa jordens uppvärmning var nog lite att ta i men rubriksättarna lyckas kanske på det sättet att man läser artikeln.
    Och nog är det intressant, mycket intressant!

  15. Förstår någon Thomas gnäll denna gången?
    En person som inte sväljer klimathotsalarmismen och vill ha en mer kunskapsbaserad debatt och politik i ämnet, och som skrivit på en lista med den innebörden …
    .. hör av sig till Aftonbladet om en vidrig och smaklös propaganda- och indoktrineringsvideo (riktad till främst barn) och framför väsentligen samma uppfattning en gång till!?
    Det luktar ju konspiration lång väg? Eller hur?
    Thomas kanske kan vaska fram mer rykten här, måhända är han slagrutande tobakskreationist med kopplingar till den reaktionära amerikanska oljehöger. Och jag är säker på att han vid något tillfälle har använt exakt samma fyra ord i precis samma ordningsföljd som George W Bush, samt att iaf tre av dessa också har förekommit på två mycket suspekta hemsidor.
    Är det förresten någon som har en uppfattning om hur mycket av Thomas Palms indignation är fejkad?

  16. L

    Jonas N, Thomas använder samma teknik som 10:10. Även om man vet att det blir protester så sänder man ut budskap som är tänkta att etsa sig fast, såväl i minnet som på internet. Ganska otäck taktik.

  17. Korv

    En bra film för att tydliggöra för barnen vad som planeras för dem som inte följer konsensus.

  18. pekke

    Det märkligaste med den här propagandafilmen är ju att ingen i ledningen för 10:10/350-organisationerna verkar ha insett att den var över gränsen !
     
    Man undrar hur det är med tankeverksamheten inom den gröna rörelsen.

  19. Inge

    14 oktober börjar en ny programserie ”Inferno” i Kunskapskanalen. Den verkar bli ett nytt lågvattenmärke hos SVT. De presenterade en snutt där Adam och Eva var klimatsmarta ideal. Åter till stenåldern alltså!

  20. Inge

    Apropå Thomas presentation av ett nytt isolermaterial: Det visar ju egentligen att utvecklingen fungerar och business as usual fungerar så länge vi kommer på effektivare ersättare för det gamla.

  21. Jag tycker också man ska hålla igen på indignationen. Det är ju ändå bara en film. Smaklös humor kan ju vara ganska kul och uppfriskande. Så det finns väl inget skäl att oja sig allt för mycket.
    Men det som jag tycker är det VERKLIGT intressanta med denna film är att den fungerar som en freudiansk felsägning. Det är bara larvigt att anklaga AGW:are idag för att vilja spränga oss i luften. Men filmen är en freudiansk felsägning av hur de mest fanatiska AGW:arna och miljöfanatikerna känner innerst inne. Det raseri och den vrede man känner över att några av oss vågar ifrågasätta tron. I djupet av det avgrundsdjupa mänskliga sinnet finns där tanken – ja, i alla fall tanken – att det vore ju egentligen bra och berättigat om man kunde göra sig av med dessa förrädare mot guden Gaia. Dessa onda människor som medvetet vill att jorden ska gå under.
    I verkligheten yttrar sig detta, i de mest extrema fallen, i att man föreslår att det ska bli straffbart att förneka. I ”vi vet var ni bor”-retoriken som dök upp häromsistens.
    Men var så säker, om världen vore annorlunda, om vi levde i Iran eller Kina, eller om vi levde för flera hundra år sedan, då hade vi blivit inspärrade och kanske avrättade, som kättare.
    Det är detta som filmen visar – hur tunn den demokratiska förnissan egentligen är, fastän man inte vågar säga de öppet.
    När jag såg filmen undrade jag nästan om regissören var en under cover AGW-skeptiker. Så otroligt är det att man visar hur man känner mot oss så öppet.

  22. L, Inge, pekke mfl
    Jag menar nog att Thomas obändiga reflex att omedelbart inta försvarsställning och/eller attackera budbäraren …
    .. och ffa göra det helt oavsett vad det gäller, eller hur illa det senaste klimathotsbudskapet från AGW-sidan är, alltså att han inte verkar kunna finna rätt nivå för sitt klimathots-engagemang …
    .. det avslöjar honom som en närmast Zombie-aktivist på autopilot.
    Men som ju allt fler inser är det ju mer en religion än ngt man klarar att argumentera sakligt för. Videon bara underströk detta ytterligare och ännu tydligare.

  23. Sören

    Thomas #6, 7 Du går också över en gräns här när du inte verkar fatta. På det hela taget tecknar sig efter detta lågvattenstånd ett längrevarande spel kring avståndstaganden/förringanden, och konturen av en ny slags 10:10-förnekare, förnekare av filmens förödande effekt på deras anseende som var direkt inblandade utan att stoppa den (av de vuxna) och på de som efter det vill förringa den effekten.

  24. Bäckström

    Är det bara jag som gillar filmen?
    …Om än tvärs om hur dom tänkt antar jag. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var Lord Moncton som gjort den;)
     
    Sensmoral:
    Oliktänkare som inte håller med läraren/chefen/Auktoriteten avrättas, snabbt och effektivt.
     
    Brungrön ekofascism när den är som bäst!
     
    /Bäckström

  25. Enligt den här sidan:
    http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/congressea/pressrelease/view/kick-off-i-lund-foer-globala-miljoekampanjen-10-10-482496
    så kommer det vara kick-off för 10:10 i Lund den 7 oktober. Vilka möjligheter finns det att stoppa denna kick-off med lagliga medel?

  26. Inge

    Bäckström
    Det visar bara att ironi och parodi inte funkar annat än för dem som är på samma plan som den som den som skapade det, för alla andra blir det mer eller mindre fel. Och i det här fallet totalt fel, säkert för de flesta.

  27. Bengt Abelsson

    ”Argumenten svaga, höj rösten” som det stod på fusklappen.
    De religiösa (över)tonerna blir allt tydligare.

  28. Olaus Petri

    Thomas Black-Addersförsvar är ju rent löjligt när jag tänker efter, och det gör jag inte ofta. Filmsnutten i fråga hade haft en satirisk udd om den varit riktad åt AGW-alamismens håll, dvs att den avsiktligt drev med vad den representerar. Nu var ju avsikten med filmen precis det motsatta (om jag förstått det rätt), med andra ord att den ville förtydliga sitt budskap.
     
    Inte heller finns det någon större satirisk udd i beskrivningen av klimathotarna (barnen). Alltså noll rätt.

  29. Thomas

    All er indignation hade varit lite mer trovärdig om inte inlägget innan här på bloggen haft rubriken ”Man känner sig förflyttad till DDR eller Nordkorea”. Det spelar inte så stor roll vad som sägs, ni blir lika upprörda i vilket fall som helst (i alla fall somliga av er).

  30. Börje S

    Organisationen 10-1o har bekostat en film som visar att de som inte  till fullo tycker som organisationen 10-10 kommer att avrättas.I filmen mördas oliktänkande genom att auktoriteter trycker på en knapp, vilket leder till att de oliktänkande sprängs i luften så att blod hjärnplasma och inälvor skvätter på skolbänkar och på de skolelever som ännu inte visat sig vara oliktänkande.
    I verkligheten tänker väl organisationen sig att ta till andra metoder än de man kan göra i filmens fiktiva värld.Organisationen kan till exempel köpa lite kulsprutor, eller hyra några självmordsbombare, eller spränga en lokal där någon sagt att det är nästan säkert att oliktänkande gömmer sig.Eftersom organisationen satsat stora pengar på en professionellt utformad film som visar att oliktänkande leder till avrättning, så måste det vara just det som är organisationens ideologi, deras kultur. Det är så organisationen tänkt sig att lösa problemen med oliktänkande. Annars hade de inte satsat tid, arbete och pengar på att utforma filmen så som den kom att se ut. Det är ju självklart. Filmen visar således organisationen 10:10:s kulturella och ideologiska bas.
    Intressant är att Thomas Palm i inlägg #6 redovisar att han tagit reda på vem tipsaren om den vidriga filmen är. Det är en som undertecknat Stockholmsintiativets upprop, oerhört misstänkt!
    Det är till att hålla reda på åsiktsmotståndarna!
    Måhända Thomas har ett register på kättare i klimatfrågan?
    En association: På det glada fjuttiotalet blev det bekant att KPLM-r (r för Revolutionär) hade upprättat listor på folk som man skulle ta itu med efter Den Stora Revolutionen. Det var socialdemokrater journalister, politiker vetenskapsmän samt inte minst konkurrenterna på vänstersidan.
    En sådan lista kan säkert vara bra att ha om nu de ”gröna” en gång tar makten på riktigt. Sparar mycket tid, när de vedervärdiga klimatkättarna som t ex de på denna blogg ska näpsas.

  31. ThomasJ

    Thomas #28: Nä, Du tycker välan det é RIKTIGT kul & härligt att spränga(s) – inte enbart gränser.
    Get real innan Du imploderar [sprängs] av egen [inre spräng-]kraft!
    //TJ

  32. Olaus Petri

    Som sagt Thomas, satiren i DDR-liknelsen är uppenbar. I ”Sprängaren II” finns det däremot ingen sådan satir, ex. barn som älskar att Bangladesh försvinner under havsytan (eller att alla isbjörnar drunknar), underförstått att det bästa och roligaste som finns är att bränna olja etc.
     
    Vet inte om det hade varit roligare, men åtminstone ett försök till satir.
     
    I nuläget kan den endast framstå som satir ifall det framkommer att lord Monckton är producenten bakom.

  33. Måns B

    Om syftet var att tänka lite utanför boxen och röra om i grytan så har man ju uppenbarligen lyckats i alla fall.
    Hur många ’arbetstimmar’ har TCS-bloggarna lagt i ämnet tro under de två dagar filmen varit uppe? 

  34. Thomas

    Börje S, ”Måhända Thomas har ett register på kättare i klimatfrågan?”
     
    Nej, jag har inget register, men Stockholmsinitiativet har det. Allt jag har är google. Om du är så rädd för sådana listor får du väl tala med Maggie m fl så de tar bort dem. Skriver man på ett öppet brev får man räkna med att det är just öppet, och som framgår i #11 eller av climategate så kan man bli brännmärkt även av privata mail som misstolkas å det grövsta.
     
    Antag att det istället handlat om en insändare från någon som var våldsamt upprörd över vad en moderat politiker sagt. Hade det varit relevant att veta om att denne var aktiv vänsterpartist fast han bara skrev under som ”arg förälder”? Han får naturligtvis vara upprörd ändå, men det kan sätta upprördheten i perspektiv.
     
    Niklas E #24, ”Vilka möjligheter finns det att stoppa denna kick-off med lagliga medel?” Här har vi någon som på allvar vill stoppa yttrandefriheten. Någon av er andra som bryr er när det kommer från er egen sida?

  35. Gunnar Strandell

    Jag såg filmen via pekkes länktips till The Guardian i UR-tråden igår och är mest förvånad över alla de positiva kommentarerna under artikeln. Jag har skrattat när Monty Phyton sprängt pappfigurer och statyetter, men här tycker jag att man gick för långt. Slutscenen där reporten också sprängs är väl det som ska utgöra den verkliga humoristiska knorren, men för mig ger den mera intrycket att det hela är en dokumentär och fullt allvar.
    Det är synd att väder och klimat har blivit värderingsfrågor och att det har lett till att sund skeptisism och framtidsoptimism ses som en samhällsfara.
    10:10 rörelsen kanske istället skulle sätta press på dem som besökte Köpenhamn och nu förbereder sig för ett par veckor i Cancun, Mexico.
    Pekkes länk till The Guardian: 
    http://www.guardian.co.uk/environment/blog/2010/sep/30/10-10-no-pressure-film

  36. ThomasJ

    Måns B #32: Bra fråga; hur många arbetstimmar… Tja, hur ser det ut på den fronten hos Dig själv, respektive [’än mer pregnant’?] hos TP? (No offense… 😉 )
    Klart som ’spad’ att videon rört och rör om i ’grytan’ och förhoppningsvis kommer så att förbli under bra lång tid framgent.
    Rejält kul att notera hur ’10:10′-gänget ligger i för att ’släcka’ ner diverse YouTubes etc. och för varje ’lyckat’ försökt dyker det upp minst ett på annan plats/under annan rubrik el. dyl.
    Mvh/TJ

  37. ThomasJ

    Gunnar S. #34: The Guardian är, tillsammans med bl.a Sony, Micro$oft, UK regeringen m.fl. stora/betydande supporters till 10:10-rörelsen.
    It’s all about money!
    Mvh/TJ

  38. ThomasJ

    Här en annan person som lärt sig tricken till ticket on the gravy train:
    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/tv-lotteriet-har-gjort-vdn-till-miljonar_5436117.svd
    F.ö. var just liknande lotterispel Al Capone körde och som fick honom till fall [skattebrott] till slut.
    Får minst 1x vecka brev från dessa bedrägare… Fan asså! Dessutom göder de WWF och andra, typ 10:10-organisationer, med miljoners miljoner… Grrrr  🙁
    Mvh/TJ

  39. Börje S

    Fick ett svarsbrev från organisationen 10:10:s representant i Lund idag:
    ”Hej Börje,
    1010 finns numera i över 40 länder och i vart land drivs den av lokala personer och organisationer, i Sverige av CongressEA.Därmed ansvarar också varje organisation själva för deras kampanj och inte hela 1010 kampanjen globalt, vad de gör i England eller i andra länder speglar inte hur vi vill driva kampanjen här och stämmer inte alltid överens med våra värderingar. Det som knyter an kampanjen på global nivå är endast huvudmålet, att få olika sektorer i samhället att minska sina utsläpp, vilket är nödvändigt och nobelt mål.
    Vi såg under fredagen en kampanjfilm från 1010 England som, i sitt försök att få uppmärksamhet kring den engelska kampanjen, innehåller scener som vi tycker är stötande och kontraproduktiva. I ett försök att (på typiskt brittiskt manér) skämta till det har ett filmbolag gjort en film där personer som inte går med i kampanjen ”sprängs i bitar”. Humor är som bekant svår att exportera mellan länder och vi tycker inte att den är representativ för det sätt som CongressEA eller den svenska 1010 kampanjen förhåller sig till klimatfrågan.
    CongressEA skapades just för att jobba långsiktigt med näringsliv, media och akademi och tycker att ett stort problem med den traditionella miljörörelsen är ett fokus på endagsevent av jippokaraktär och kampanjbudskap med negativ underton, när vi alla vet att det kommer ta tid och resurser att komma till bukt med klimatproblematiken. CongressEA står för en seriös och långsiktig vision där huvudbudskapet i 1010 kampanjen är viktigt, att få olika sektorer i samhället att dra åt samma håll.
    Avslutningsvis vill vi därför säga att vi tar avstånd från filmen och beklagar till eventuella klagomål som kan uppstå i samband med detta. Återigen så är dock de nationella kampanjerna separata och här i Sverige har vi ingen koppling till den brittiska, som indikerat innan.
    Tack.”
    Jag svarade bland annat:
    ”Filmen är inget olycksfall i arbetet. Den visar organisationens idéinnehåll och dess kulturella bas.
    En sådan film görs inte i en handvändning. Det kostar tid, arbete och pengar att få ihop ett så professionellt aktstycke.
    Det ligger mycket tankar bakom den. Naturligtvis. Tankar som representerar organisationen.”

  40. L

    Måns B #32, visst är det värt att uppmärksammas. Ett praktexempel på hur lite vetenskap och hur mycket politik som ryms i klimathotet.
     
    Undrar hur ”normala” AGW-anhängare ställer sig till att förknippas med dessa galningar? Vågar en AGW-anhängare överhuvudtaget köra en bil eller flyga efter detta? Får filmen tillräckligt mycket uppmärksamhet, är det inte skeptikerna som behöver vara oroliga.

  41. Björn

    Kan inte säga annat än att kampanjen är vidrig och fullständigt omdömeslös. Skall alla som har en avvikande åsikt i en fråga sprängas i luften? Kanske någon galning redan har tagit intryck och planerar mord.

  42. Gunnar Strandell

    Börje #38
    Du kanske ska  påpeka för CongressEA att kampanjen 10:10 handlar om minus 10% år 2010 och att det kanske inte rimmar så väl med deras prat om långsiktighet när det bara är tre månader kvar av året.

  43. ThomasJ

    Börje S. #38: Tack för återgivningen! Du kanske kan ställa frågan till kontakten hos 10:10-representanten i vad mån där över huvudtaget föreligger ett problem med klimatet… 😉
    Vad gömmer de bakom [det heliga..?] ordet ’värderingar’?
    Keep the good work up!  🙂
    Mvh/TJ

  44. Peter Stilbs

    Thomas #33 – sluta nu med dumheterna – Stockholmsinitiativet har inget register [över oliktänkande] – det enda relaterade som finns är  undertecknarna av Uppropet på webbsidan.

  45. Sören

    Det blir frågan om det ska visa sig försent att försöka hålla kvar i varumärket 10:1o. Säg att i vart fall att den brittiska organisationen inte klarar blåsten och sponsorers indragningar. Då ska resten iscensätta en ärofull räddning av skutan samtidigt som man försöker hitta nya sponsorer och ska yra om brittiska kulturegenheter. Jag tvivlar. Hoppa av tydligt redan nu istället CongressEA.

  46. Labbibia

    OT, men ändå inte…..
    Det har ju sagts många ggr här på TCS att journalister är Miljöpartister som bor på Södermalm i Sthlm. Jag trodde nog att det var en överdriven bild av hur det ser ut, men efter att ha läst Sakine Madons ledare i tidningen Expressen i dag inser jag att det är precis så illa.
    http://www.expressen.se/ledare/sakinemadon/1.2158280/akesson-pastar-helin-bekraftar
    Det har tydligen gjorts seriösa undersökningar på detta. De visar att Sveriges journalisttätaste område är just Södermalm, närmare bestämt Högalid…..Rena journalistghettot!
    Hennes ledare handlar delvis om SD, men den är klart läsvärd, just med tanke på hur våra journalister skildrar ”verkligheten”. 

  47. Börje S

    Läste igenom reaktionerna på The Gardian. Skrämmande många tyckte filmen var OK, av språket att döma mest tonåringar.
    Men alla var inte med på noterna. Här är en omsorgsfullt utformad kommentar:
     
    ”This video encapsulates all that is wrong with modern environmentalism. Fascism, bullying, pathological hatred of humans and what they do. It’s simply a masturbatory fantasy for all warmists, comply or die. If anyone thinks that this video will be anything other than counter productive and widely condemned, you really are away with the fairies.
    It smacks of desperation and the mask is slipping so much that ordinary people can now see the real, intolerant face of modern environmentalism. Congratulations Franny, you’ve just switched wide swathes of the human race off environmentalism for good.”

  48. ThomasJ

    Intressant läsning i temat ’No pressure’:
    http://climaterealists.com/?id=6392
    Mvh/TJ

  49. Stickan

    Tror att Richard Curtis som gjort filmen har skojat med AGW rörelsen. Utan att de förstått det själva. Det är det riktigt roliga i detta. Han har drivit satiren mot AGW så långt att, för alla utom de riktiga fundamentalisterna, är det nu uppenbart att bakom fina och mjuka ord och syften döljer sig en monopolistisk icke human världssyn.
    Som sagt det riktigt roliga i detta är att AGW folket inte själva förstår detta.
    Tack Richard Curtis. Detta var nog en ögonöppnare för många.
    ”Feel no pressure”  är genialiskt.  Men riktad mot AGW.

  50. Gunnar Strandell

    Börje S
    Du får stöd i dina ansträngningar från Jo Nova:
    http://joannenova.com.au/

  51. MånsB
    Jag ”klickar” ”aldrig” på länkar….
    Ser inga videos  🙁
    Läser inga artiklar av korkade?
    Journalister
    Jag har numer
    Allt mer
    Bråttom!!!!!!!!
    ty
    Jag
    inser att
    Det som är
    Den fysiska
    Gugge
    Övergår till det mentala…
    Med tiden…. vilket även gäller alla er, inkl. ES….
    Någon (B) kommer gilla att jordiseras, jag önskar skapa åtminstone, en enda tanke…
    Som berikar…….
    Är jag kaxig och högtravande eller
    är jag?

  52. S. Andersson

    Inge #18: Adam o Eva-liknelsen bevisar bara att klimatalarmisterna också är kreationister.
    Börje S #29: Det är bäst att ha lite valkar i nävarna ifall revolutionens dag kommer. Man vill ju inte bli tagen för en intellektuell! Det är kanske därför som Gunnar Littmarck är ute och röjer i skogen då och då?
     

  53. ThomasJ

    Eventuellt användbart, från WUWT:
    Claire says:

    October 2, 2010 at 7:53 am

    Here is a collection of email addresses where you can complain to 10:10′s private sponsors:
    pressoffice@o2.com
    kyoceramita@kyoceramita.co.uk
    rik.kendall@eaga.com
    Lucie.speciale@eu.sony.com
    Mvh/TJ

  54. Bertel

    Labibian # 45
    En av mina ”favoriter”.Hon är rakryggad i flesta av sina texter. Hon bor kvar i Flemingsberg, där jag också bodde  på 70 talets mitt(röstade sedan med fötterna och flyttade).
    Hon pekar på skenhelighetens innersta kärna, när de flesta journalister som vurmar för de som ”uppfattas” annorlunda bor själva i egna gate community med likasinnade. 

  55. ThomasJ

    Stickan #48: You might have a point there… only might though… 😉 
    Mvh/TJ

  56. Anders L

    Kom igen nu … finns det inte någon enda klimatskeptiker som har det minsta sinne för humor? Inte nog med att vi går en varmare värld till mötes – den kommer att bli trååkig också!
    P.S. Titta för allt i världen aldrig på något avsnitt av Monty Pythons Flying Circus, för där fanns också gott om vidriga smaklösheter. Typ roliga.

  57. ThomasJ

    Enbart benämningen ’klimatskeptiker’ bevisar det egna matchsstraffet, vilket också förintar varje bedömningsmöjlighet till eventuella sinnen för humor. Tack för en varmare värld
    Låter måhända som en [evtl.] scen ur ’Ministry for funny walking people’… Fast rörelserna ligger välan i andra ändan av kroppen… 😉
    Mvh/TJ

  58. Thomas

    Peter Stilbs #33, lär dig läsa kontexten för ett inlägg! Börje anklagade mig för att föra register på kättare så jag påpekade bara att namnet hade jag hittat på er sida där de finns uppräknade. Du vill inte kalla det ett register, och jag kan hålla med, men nu var det börja som såg varje namnlista som ett register. Det verkar att de listor ni själva skapar blir otillåtna ”svartlistor” så fort fel person tittar på dem.
     
    ThomasJ #52, ännu en som liksom Niklas E vill stoppa oliktänkande. Det ironiska är att när jag som privatperson skriver ett brev till KTH där jag påpekar för rektorn vad det är för typer som kommer på den där konferensen så ses det som djupt upprörande, men här har vi alltså från WUWT en direkt kampanj att stoppa en organisation av oliktänkande. Någon av er som är upprörd?
     
    I båda fallen har vi exempel på AGW-förnekarnas hyckleri.

  59. Thomas

    ThomasJ #56, hur känns det att du just dömt ut Maggie för resten av matchen? Hon har kallat sig själv just ”klimatskeptiker”.

  60. ThomasJ

    #57: Kryper imploderingen… ?
    //TJ

  61. ThomasJ

    #57: maggie klarar slikt, tveklöst! Du har emellertid en nedranns massa imploderingar coming up, oavsett hur/om Du gillar dessa.
    Tråkig, beklämmande historia är Du TP!  🙁
    //TJ

  62. Thomas, din intellektuella skärpa och osvikliga sinnet  med vilken du alltid, oavsett fråga,  kämpar för den rätta lärans linje  … når nya nivåer här idag.

  63. ”Svetlana” Andersson… jag ska verkligen försöka förlänga min nästa resa, ett antal mil söder ut…
     
    Jag samlar alltmer på intelligenta ”inputs” (hatar att jag inte får mer tid med Håkan Sjögren)
    Den största rikedomen är att ge, men för de…
    Krävs att
     
    Ta
    Förtjäna
    och
    få………hm
     
    Tänk på det alla barn (och Åke)
    Får jag rulla upp min sovsäck hos dig om jag lyckas komma?

  64. Snälla JonasN
    Kan inte du koka ner alla ”kloka” kommentarer från TTPP?
     
    För min skull…
     
    Jag orkar inte läsa luft om än den till 0,04% består av (o)väsentlighet… (sorry jag bara inte kunde, gubben gugge blir alltmer barnslig)
     
    Kan inte du JonasN göra ditt bästa som djävulens advokat?

  65. Ett antal punkter från min sida:
    1) Det har på olika talats om att brittisk humor är lite annorlunda. Det tycker faktiskt inte jag som har sett mycket brittisk humor genom åren. Benny Hill, ”Carry on”, Fry & Laurie, Two Ronnies och Monty Python med många fler, DET är brittisk humor. Den handlar om ordlekar, mycket slapstick och kvinnor. Den är ganska lik vår egen humor och den är förstås väldigt lik den tyska och den franska humorn. Sprängningar talas det bara om eller så sker det som ett led i en situation där man vet att sprängningen kommer att äga rum. Ex den heliga handgranaten från Antiokia som används mot mördarkaninen i en av Monty Pythons filmer. Blod i komedier är inget ovanligt men det sker på ett fullständigt medvetet humoristiskt sätt, inte som här där man börjar gravallvarligt och fortsätter lika allvarligt.
     
    2. Den här filmen är kulmen på vad som skulle kunna kallas det sista desperata försöket från AGW-folket att få folks uppmärksamhet. James Lee försökte för en månad sen med ett terrordåd och det slutade bara med hans död. Isbjörnarna från skyn och Världsnaturfondens reklam med flygplan som flyger in i byggnad efter byggnad i New York är också en del av detta.
     
    3. Det här kommer bara att skada folks syn på klimatdebatten än mer. Vanligt folk bryr sej faktiskt inte om detta. När jag talar om detta med folk är många faktiskt helt ovetande om att det ens finns en hypotes om människans påverkan på klimatet, än mindre att det debatteras. De har fullt upp med sina liv och har inte tid med sånt här.

  66. Lika ball vore om TTPP försökte göra sitt bästa som JonasN
     
    Då skulle vi skapa embryot till ett hållbart beslutsunderlag för framtidens beslutsfattare..
    Eller vad anser allas vår politiker Morgan?
     

  67. Jag har förmånen att ha en viss kontaktyta mot politiker och dess associerade… kanske jag sätter högst värde på en vis Lotta? hmmmm
    Jag fattar inte varför fler mailar mig, ni kan göra det anonymt, i motsatt till de beslutsfattare som hittills frågat om svar, alternativ eller bara simpla synpunkter (sådant flödar min gubbskalle över av he he he)

  68. Thomas

    Här ett tyskt exempel på blodtörstiga arbetsmiljötalibaner:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZjtFxsPcrhI
    Känsliga tittare varnas.

  69. Sören

    Anders L #55 Thomas #57 Tror f*n att man vill hindra den här organisationen från att bre ut sig, framför allt jobba i skolor – självklart med lagliga medel som nämndes; finansieringen – och att Effekt-skribenter och miljöaktivister har anledning att vara bra mycket mer oroliga än vad som nu syns utåt, för sina jobb inom miljö, att föräldrar (inkl mig) ska betro dem med också det riktiga miljöarbetet. Här har man öppnat ögon och kommit åt oanade strängar.

  70. magnus

    Humor blir det när man kallar sina meningsmotståndare för talibaner, samtidigt som man skriver inlägg där man upprörs över att det produceras olämpliga filmer med moraliskt förbjudet innehåll.
    ”självmål” var det någon som sa….

  71. Jonny ovh Maggie…
    Jag tycker nog att man bör bemöta den där sortens vidrigheter med tystnad.
    Men att spektakulära självmål kan ge publicitet kan man ju se.
    Vem hade hört talas om 10:10 utan de här många inläggen på TCS?
    Kanske fick Aftonbladet också ett antal klick på sin sponsrade hemsida.
    Jag hoppas att ni som upprör er på grund av den där sortens osmakliga reklam gör det på samma sätt som jag upplever korkade idéer om att 9:11 var fejkat av USA, eller att månlandningarna är fejkade, eller att det finns bevisade besök av utomjordingar… tjena!
    Och som någon skrev tidigare. Monthy Python hade ibland en grov humor, men det är inte typiskt Brittiskt.
    Det är trots allt en viss skillnad på i vilket sammanhang man knackar en död papegoja i bänken och spränger huvudet av barn i en skolklass.
    Även om jag kan fnissa åt bomberna i klassrummet om jag bortser från klimatsambandet… 🙂

  72. Lite senare i kväll ska jag:
    Anta:
    Maiggies roll..
    JonasN he he
    och med den TTPP.. dubbelhehehe
    Så Uffeb och L… hm det blir svårare med den sista, men jag lovar lyckas…
     
    Vilka mer???
    Professorerna kompost och (den som har noll koll på mattematik) Affekt ger ingen utmaning.   🙁
     
    Tror ni Maggie stänger av mig?
     
    Tja …hm…. kanske… nu blir det mer CO2 och mindre ris….

  73. Jonny OCH Maggie skulle det vara..
    Vad ovh betyder har jag ingen aning om.
    … Och Vidare Hänvisning kanske….

  74. Bäckström

    För första gången håller jag med de klimatoroade här på siten i en sakfråga 🙂
     
    JAg tycker att ni överreagerar, kanske är det en generationsgrej, det här med ironisk humor, kanske något annat, vad vet jag?
    Jag ser filmen som om den lika gärna skulle kunna vara ett satiriskt inlägg om klimatdebatten i ett program som ”Daily News”, eller som ett inslag i den fantastiska filmen ”Starship Troopers”. Faktum att jag tolkar sensmoralen tvärsom vad som jag antar var avsikten, vilket ju måste ett underbetyg till upphovsmannen.
    Men det gör ju filmen bara bättre 😉
     
    /Bäckström

  75. Thomas

    Sören #68, så nu räcker det inte med att stoppa organisationen, nu skall det till yrkesförbud också. Fler bud? Skicka de otrogna till Sibirien kanske? Det är nog tur för Sverige att ni intoleranta sällar inte är fler än ni är.

  76. Labbibia

    Thomas # 74
    Look who´s talking! 🙂

  77. Sören

    Thomas#74: ”yrkesförbud”

  78. Bertel

    Bäckström #73
    Du kan ha rätt i att reaktionen över filmen blir överdeterminerad, men för att vi kan utesluta överdeterminerad reaktion måste  filmen innehålla  satir/ironi/självironi tex att alla utom talaren sprängs(självironi) eller likvärdigt.
    Jag har tittat genom filmen flertalet gånger och hittar inte satiren eller ironin i inslaget(jag vet att humor är svårt att definera eller uppfatta).
    Eftersom befolkningsökningen(dvs att hejda/stoppa) har varit och är en av sk käpphästar bland många ”miljöorganisationer”  fastnar skratten(ifall man tycker att filmen är humoristisk) i halsen och filmen blir grymmare/närmare sanning än det var tänkt från början(förhoppningsvis) och därav sund reaktion(avsky mm), vilket du ansåg som överdeterminerad reaktion.
    Jag reagerade med samma avskyn ang filmen som många andra, fast det innebär inte per automatik, att reaktionen från min sida är inom sundhetens rimliga gränser.   
      

  79. L.A.

    Får mig att posta två andra filmer.
    Först lite uppfriskande dragrace, schysst intro 0:57 in :),
    http://www.youtube.com/watch?v=yFavbPEPYWA
    och 402m på 5:07 sekunder är väl ganska hyfsat för en tung lastbil.
    sedan en film från pctoyota, dvs. tillverkaren av Toyota Prius
    http://www.youtube.com/watch?v=APa7ikhySSc
    världens största biltillverkare…, som också är duktiga på att anpassa reklamen för olika marknader 🙂

  80. Peter Stilbs

    Thomas & Anders L – en större Monty Python-fan än mig är svårt att hitta – alltsedan de började visas i den statskontrollerade Svenska Televisionen ca 1970.  Jag har allt deras material, först på VHS, och senare på DVD + alla deras böcker, allt sedan 70-talet. Jag har också material som föregick MP, samt hela Blackadder, där tydligen regissören till ”No pressure” hade någon del.
    Men för Guds skull – jämför inte ”No pressure” med detta – ni verkar ha något form av fel på ert omdöme eller humor – om ni nu har någon överhuvudtaget.

  81. http://www.nyteknik.se/nyheter/bygg/fastighetsbyggen/article2482241.ece
     
    Halmgubbar i diskussioner här är vanliga men halmhus? Detta kallas klimatsmart. Jag skulle vilja kalla det klimatsmärta.

  82. Bäckström #73
    Du skrev bland annat:
    ”För första gången håller jag med de klimatoroade här på siten i en sakfråga
     
    JAg tycker att ni överreagerar, kanske är det en generationsgrej, det här med ironisk humor, kanske något annat, vad vet jag.”
    Vad menar du med klimatoroade på den häs siten? Finns dom?
    När det gäller ironi så ska man nog vara försiktig. Det är nog som du mycket riktigt påpekar en generationsfråga.
    Eller en fråga om erfarenhet.
    Man bör nog ha varit med länge för att kunna uppfatta och uppskatta mycket av den ironi som ofta är kul.
    Monthy Pytons papegoja som han knackade i disken, eller den usle spanjoren i Pang i bygget.. eller vad serien kallades på svenska

  83. Thomas

    Peter #79, jag tyckte inte att filmen var speciellt rolig, men det var uppenbart att den försökte. Omdömeslösheten hittar man istället hos alla som tror den var på allvar och att organisationen vill döda alla oppositionella.

  84. Anders N

    Nytt isoleringsmateriel som ska rädda klimatet! Halleluja.
    Men vänta nu…
    Vi har ju precis upptäckt det mest ultimata isoleringsmaterialet som tänkas kan: CO2
     

  85. Inge

    Thomas
    Med i princip obegränsat med pengar så kunde AGW-folket ha valt en bättre story än denna. I dessa tider med ideologiskt skolade terrorister som utan att tveka dödar inbillade fiender borde filmen ge en knepig eftersmak för de flesta.

  86. Den ”bästa” forskning som finns, indikerar att:
    Tellus atmosfär kommer löpa amok om:
     
    Vi inte omedelbart inför globala Co2-skatter och ökar klimatbyråkratin med faktor 500…
     
    Betala eller dö…
     
    Undertecknat TTPP

  87. Det kallas inte i strikt mening forskning…
    Kanske fiskning… isf efter andras pengar.
    Det kallas på ren svenska för:
    Lögn och förbannad dikt
     
    Förövrikt räcker inte dagens BNI till mer än 167%..
     
    Du är som vanligt en loser som försöker vinna andras slag, helt utan vare sig vapen, rustning eller intellektuella motiv.
     
    (så lite ikuehfl MFL NGD  iberdi hmmphyy deg… jassååååsssåå)
    Undertecknat Jonas N

  88. Förr sa jag ”Gröna Khmerer” Lite raljant. Nu biter det bättre. Samma skrot och korn.

  89. Thomas #82
    Men va fan?  Hur tror du ungar i åldern som visas på filmen tolkar det? Och som en av de unga skådespelarna sa. ”Jag har inget emot att sprängas i luften för att rädda planeten”. Även om han inte menade det i reell mening så var han i alla fall helt övertygad om det ”rätta”.  Fattar du inte att det är ett sätt att indoktrinera ungar?? Ser du verkligheten bar ur ditt eget snäva perspektiv? Obegåvat!

  90. Bertel

    Thomas #82
    Varken du(tar för givet utan tvekan) eller jag(troligen inga andra på denna blogg heller) önskar livet av individer(ev i fantasin och då pratar jag enbart för mig själv) som inte delar din/min verklighetsuppfattning eller avstår att stödja mina/dina hypoteser/teorier om  ”edens lustgård”(klimatpolitisk vägval till evig lycka för våra medmänniskor/kamrater och efterkommande generationer).
    Däremot, borde du och jag gemensamt känna obehag(trots viljan till humor) och ha en tydlig åsikt ang filmen och jag anmodar att du vidhåller med mig, att den översteg gränsen vad som är rimligt för att visa sitt stöd till AGW inspirerad klimatarbetet?
        

  91. Jag har numer insett att solen och månen samverkar på vår golfbana i Idre.
     
    Molnen byter ofta dag mot natt, och även det omvända, har jag märkt då jag vandrat i alla världens hörn.
     
    Många har rätt, men många har även fel, har jag märkt, efter alla år i IBM.
     
    Vi kunde göra en massa fel, så sluta med dem…
    Nu är jag en glad pensioner.
     
    Undertecknat Uffeb
    (den gossen vill jag möta i en puderbacke med 48graders fall, kanske ska jag avsluta med en parodi på mig?… nej det blir ju ingen skillnad… he he he, vem tar sig själv på allvar?)
     
    Who wont to live for ever?

  92. L.A.  Jänkarna har fattat att all form av sport är underhållning i första hand!!
    Flames and sound!

  93. Bertel

    Gunnar Littmarck #90
    Du är en pärla för mänsligheten och ifall du åker nedför lika elegant, snabbt som du tänker, är det endast pudersnö din kompis? från Idre ser i backen om inga golfbollar skymmer sikten och tankarnas fria flykt. 🙂

  94. Nu slog det mig att jag kan skriva den optimalt elaka undertecknat maggie…
    Nej någonstans finns det gränser även för de med störst dödslängtan.

  95. These bullies use the Greens, and the Greens use the bullies.
    Jo Nova

  96. Gunnar Littmarck #90
    ”Undertecknat Uffeb”

    Någon sorts ironi? Eller ett förösk till bedrägeri?
    När det gäller skidåkning så säger jag som en kompis från förr:
    ”Det finns ingen lössnö som är för djup om det är brant nog.”
    Men tyvärr har jag blivit gammal och klok nog för att inte längre längta efter de upplevelserna.

  97. Stickan

    AGW förespråkarna visar uppvisar helt ofattbara brister ihistoriekunskaper.  De tror att klimatet varit stabilt, när det i verkligheten har varierat stort med mycket snabba ändringar.
    Nu har organisatione  bakom denna film valt namnet 10:10 för att decimerar CO2 utsläppen.
    Men hallå, vet de inte att uttrycket decimering kommer från romerska härens  bestraffningsform som tillämpades  om de visat feghet i strid . Man tog helt enkelt ut var tionde man och så fick de nio andra slå ihjäl honom.
    Filmen följer precis samma tema.
    Kanske kan de historien ändå… 🙂

  98. snd

    Betyder 10:10 att de ska döda 10% av befolkningen? Jag tvivlar på att ekofascisterna nöjer sig med det.

  99. pekke

    Man kan undra hur deras tankebanor fungerade när de släppte ut filmen !
    Monty Python:s humor var silly !
    Den här filmen är en reklam/kampanj-film vilket gör ” humorn ” allvarlig.
     
    Man kan fundera på hur många gånger det skulle tryckas på den röda knappen om det var verkligt.

  100. Gunnar L, jag måste erkänna att jag inte förstod vad du förväntade dig av mig här, eller vad du skrev till/om(?) mig.
    Det var ganska länge sedan Thomas P försökte argumentera seriöst för sin ståndpunkter, och hade skarpa argument. Redan innan han ’försvann’ förra gången menar jag att han hade kommit till vägs ände med att bara försöka senarelägga att reträtten blev uppenbar för även åskådarna. Och nu, år senare försöker han samma taktik en gång till, men från ett ännu sämre utgångsläge. Verkligen inget har ju gått klimathotarnas väg senaste året. Och redan dessförinnan var det ju mest armviftande och höga tonlägen från dem …

  101. #95
    Du kan ju ge mig svar på tal och skriva en drapa undertecknad gugge.
     
    Till livets väsentligheter:
    Du Ulf har som jag barnbarn och funderar på om det liv vi levt varit på bästa vis…
    Visst är det sjukt att gamla gubbar är försiktiga på off pist?
     
    Jag ger järnet, försöker ge samma som före mitt första faderskap…
     
    Då fastnade jag i ett träd i Åre, gasen i botten och kroppen full av odödlighet…hm…
     
    Nu är jag så svag att jag tvivlar på att jag klarar att få farten att kapa en björk 8m över backen…
     
    Yes jag vill…
    men räcker inte till
    … he he he he

  102. JonasN, jag skrev varken till dig eller TTPP…
    Detta är ett klotterplank som läses av tiotusentals, orden skapar tankar som i sin tur omdanar samhället, precis som 68:rörelsen.
     
    F´låt att jag utnyttjade ditt nicname…

  103. Bim

    Spränga huvudet av folk är väl inte roligt.
    Min granne däremot är ganska rolig när han kallar Maria Wetterstrand för Grävskopan.
    Ganska träffande när munnen går på som värst. Och ganska humoristiskt tycker jag. 😀

  104. S. Andersson

    Gunnar! Du och din sovsäck är välkomna. Jag har en OK single malt och sedan idag även en liten flaska absinth. Kan bli kul att lägga upp planerna för de nästa 100 årens kärnkraftsprogram!
     
    Hälsningar från Svetlana som i morgon kommer att mutera tillbaka till ”Svempa” i ett anfall av politiskt korrekt transvestitism.

  105. pekke

    Bim# 101
    Det man undrar är hur alla Miljöpartister och de som röstar på dem skulle klara sig om de var tvungna att bruka jorden själva för att föda sig ?
    Även om jag har/haft en morfar och svåger som varit jordbrukare så är det mycket svårare att ha ett jordbruk som levererar allt som behövs för ens överlevnad året runt som de gjorde för flera hundra år sedan.
     
    En del Miljöpartister lever i en grön sagovärld där de tror att naturens gåvor kommer flygande om man är hållbar/grön !

  106. S.Andersson det tar jag på dina ord…
     
    Jag skriver via maggie då jag är på g, gissar på tidigt i dec…
    Ha det bra så länge och sälj en massa gas… bara tänk om du istället fått sälja ren luft…
     
    Som byggare tog jag emot i min oförstörda ungdom…
    Luftfakturor…
     
    Min uppdragsgivare måste upphandla för 300miljoner till 15/12 och lika mycket till 15/6… då de misslyckades, blev luftfakturor ett verksamt medel..
     
    Kanske därför jag numer är allergisk mot bluff och båg?
     
    Vad tror du TTPP?

  107. pekke

    Är det kallt eller varmt i gamla svedala  i år ?
    2010 är lite kallare än normalt i Sveas Rike.
    http://www.smhi.se/sgn0102/maps/avv_month_201010.htm

  108. Bertel

    Pekke # 105
    Innan någon annan hinner kommentera. 🙂
    Ja,jaaa, men detta är ju bara väder i ett mycket begränsad område och 2010 är troligen hittintils varmaste året enligt satelitmätningar(IPCC,s korrelationsexpert prof. Humhum bekräftar detta med 90 % säkerhet )vilka inkluderar närliggande delar av universum och tydliggör koldioxidens inverkan på klimatet.
    Evidensen(baserade på  datorstimuleringar och prof. Humlums uppfinningsrikedom och statistiska fingerfärdighet) pratar för sig själv.
    Universum har fått feber(flertalet galaxer visar ökade temperaturkurvor) men Sverige har feberfrossa för närvarande och fryser.
    Vattenfall, Fortum och Eon beklagar Sveriges prekära läge(utom aktieägarna)och planerar i samarbete med NASA att skicka storskaliga vindsnurror/fläktar till närliggande galaxer(i syufte att undvika sk universiell tipping point, trots att transporterna är tidsödande).
     Ps.Solidarisk energiskatt borde införas i syfte att kyla ner universiell uppvärmning enl flertalet miljöorganisationer.Ds  

  109. pekke

    Bertel
    Men likförba**at är det kallt i Svedala( skandinavien) i år och kallare än 60 till 90-talet !
    Väder är klimat och klimat är väder, men hur klimatet fungerar vet ingen och meteorologerna kan fortfarande inte spå vädret längre en ett dygn trots superdatorer och flera hundra års erfarenhet av hur vädersystemen fungerar !!

  110. Bertel

    Pekke #107
    Enl prof. Humhum är Sveadalas sk väderfenomen i universiell perspektiv en icke signifikant avvikelse och bör inte blandas med närliggande galaxernas uppvärmning de senaste årtionderna pga ökad koldioxidhalt.
    Ps.Prof. Humhum rekommederar(på sin personliga blogg) Svearikets udersåtar att köpa varma kläder(ekologiska och rättvisemärkta med genusprofilering ang utformningen).Ds 

  111. pekke

    Bertel#108
    Säljer Prof. Humhum riktiga pälsar som skyddar mot kyla ?

  112. Bertel

    Pekke #109
    Prof.Humhum är emot all pälsförsäljning men via sitt kommanditbolag(som står på svågern)kan du köpa pälsar från sibiriska polarexpiditioner.
    Ps.Polarforskaren och Sibirien kännare Prof. Igoorvejetskinn är en av Prof.Humhums nära vänner.Ds   

  113. Pingback

    […] Andra om filmen: Watts Up With That?: O…M…G – Video explodes skeptical kids in bloodbath, 10:10 exploding skeptical children video “disappears” JoNova: Sick green-psycho-stars want to kill your children guardian.co.uk: There will be blood – watch exclusive of 10:10 campaign’s ‘No Pressure’ film, Backlash over Richard Curtis’s 10:10 climate film telegraph.co.uk: Richard Curtis and an explosion of publicity, Blog (James Delingpole): Richard Curtis’s snuff movie: A satire? A canny marketing strategy? I don’t think so The Climate Scam: Smaklösa vidrigheter=självmål […]

  114. KristianA

    ”Kanske någon galning redan har tagit intryck och planerar mord.”
    ”Terroristhotnivån” höjdes ju för 2 dagar sedan,en händelse som ser ut som en tanke?

  115. Bim

    Lugn alla plattjordingar. Skeptikern är hemma igen och leder oss i det heliga kriget mot rundjordingarna. 😀

  116. Någon skriver att det bara är ”skeptiker som blir fejkat upprörda”. Det krävs nog en alarmist för att tro på denna galenskap. Jag själv skulle i mina mörkaste tankar inte kunna komma på något hemskare. Visade även videon för min fru, som blev uppriktigt chockad, till den graden att jag ångrar att jag visade den för henne (hon är fortfarande skakig…).

  117. Tolou

    Att få se t.ex. Mattias Klum dyka upp i reklampaus på TV med ett bälte av sprängämnen runt midjan. Och med vattniga ögon påtala sin frustration över vår mörka framtid och sedan dra i säkringen… Fundamentalisterna har ju alla möjligheter att påverka och bevisa sin övertygelse. Låt höra!

  118. Olaus Petri

    Just Mattias Klum är väl en av de som bidragit mest till att penningsstinna männsikor flyger till avlägsna resmål för att studera ”orördheten”. Med andra ord Klummens CO2-avtryck något i hästväg.
     
    Men, men…