Sony Ericssons nya C901 kan väl sägas vara ett bra försök på att bevara både miljön och omsättningen. Dessutom en kul annons.
Det enda som stör något är den monotona musiken.
Sony Ericssons nya C901 kan väl sägas vara ett bra försök på att bevara både miljön och omsättningen. Dessutom en kul annons.
Det enda som stör något är den monotona musiken.
Telefonen kommer nog sälja rätt bra ändå, inte bara är den “klimatvänlig” utan reklamen är ju jäkligt bra också.
Men om smak bär man inte träta.
Klokt sagt, men ändå inte – på något vis.
Utan tillväxt och nya innovationer kommer världen att få svårt att försörja alla som vill ha samma levnadsstandard som åtminstone den undre medelklassen i västvärlden…
Fredrik P#1
Reklam är kul och effektiv… man fyller liksom på med positiva tankar om produkten om man gillar reklamen.
Naturligtvis har du rätt.
Men nu var det inte med tanke på tillväxt och innovationer jag skrev den slogan.
Jag försökte att på ett lite skämtsamt sätt peka på, att med klimatet som argument går det (kanske) att sälja vad som helst?
Du har rätt att nästan allt numera säljs med någon sort Klimatslogan.
De som inte berättar om klimatpåverkan för sina produkter kan lägga sig ned och planera för en smart avveckling av verksamheten.
Undrar när tjänstesektorn måste ha klimatvänligheten med i sina kundkontakter?
Och då menar jag inte alla nya konsultaffärer som dykt upp tack vare vår påstådda förmåga att påverka klimatet.
Jag tänker mer på de lokala hantverkarna som snickaren, rörmokaren, golvläggaren, målaren, takläggaren, etc…
Tänkte nämna bilverkstaden och macken, men den verksamheten är ju snart klimatvänligast av alla i landsorten genom att inte längre finnas.
http://www.iccwbo.org/uploadedFiles/ICC/policy/marketing/pages/ICC%
20Consolidated%20Code%20MA%20Swedish.pdf