Jag höll på att sätta i halsen när jag såg det. Det var min kära mor som tipsade. BBC News berättar att Saudiarabiens huvudförhandlare i klimatfrågor, Mohammad Al-Sabban, sade till BBC att Climategate kommer att få en ”enorm effekt” på nästa veckas förhandlingar.
Saudi Arabia is an influential member of the G77/China bloc which leads the ”developing world” side in many elements of the UN negotiations. Mr Al-Sabban made clear that he expects it to derail the single biggest objective of the summit – to agree limitations on greenhouse gas emissions.
”It appears from the details of the scandal that there is no relationship whatsoever between human activities and climate change,” he told BBC News. ”Climate is changing for thousands of years, but for natural and not human-induced reasons. So, whatever the international community does to reduce greenhouse gas emissions will have no effect on the climate’s natural variability.”
Brasklapp, dock. Mr Al-Sabban kommer, som sagt, från Saudiarabien.
PS Och ni har väl hört att Al Gore ställt in sin resa till Köpenhamn? Den mannen har minsann näsa för affärer. Och tvärtom. 🙂
Hummm… Med risk för att låta som en AGW-rädd, så tror jag nog att Al-Sabban drar lite väääl långtgående slutsatser av vad man kan utläsa från CRU-dokumenten, men men… 🙂
Maggie, detta är en sensationell nyhet! Men säg inte att Mr Al-Sabbans ursprung gör honom mindre trovärdig — låt oss ta ställning till vad han säger, och inte värdera hans utsaga med ovidkommande hänsyn till vaarifrån han kommer, eller vem han representerar.
Den andra grejen, om Mr Gore: Vad är det som är inställt, Mr Gores föredrag, eller hela hans uppenbarelse i COP15?
Maggie
”Big Al” har kanske förstått att istället för cap-and-trade
riskerar han att råka ut för folkmassans crap-and rage? 😉
Al-Sabban – är han månne släkt med Al-Gore? 😮
Claudius: Vad jag förstår är Gores hela resa inställd, inkl. föredrag och allt.
En mera familjevänlig :
Ett spån ifrån Tennessee
et globalt orakel ville bli
Men lorden i drevet
på Rabalderstrædet
så till at det fick bli’
Maggie
Det här blir bara bättre och bättre! 😀
Labbibia#7
YouTube – Ernst Rolf – Bättre och bättre dag för dag
En Mann ifrån Pennsylvania
ritade grafer i ren och skär mania
Hoppades på respons
men se, det blev renons
och tillslut hördes hans litania
Orsaken till att Goraklet drar in magen ligger nog här:
http://www.washingtontimes.com/news/2009/dec/01/inside-the-beltway-41029681/
Inside the Beltway
By Jennifer Harper INSIDE THE BELTWAY
ALAPALOOZA
”Meet Al Gore in Copenhagen.” The official announcement from this fair Danish city says it all. The former vice president is getting star treatment when he arrives with an entire swarm of green-minded gadflies for the United Nations’ global warming extravaganza, which begins on Dec. 7.
”Have you ever shaken hands with an American vice president? If not, now is your chance. Meet Al Gore in Copenhagen during the UN Climate Change Conference,” notes the Danish tourism commission, which is helping Mr. Gore promote ”Our Choice,” his newest book about global warming in all its alarming modalities.
”Tickets are available in different price ranges for the event. If you want it all, you can purchase a VIP ticket, where you get a chance to shake hands with Al Gore, get a copy of Our Choice and have your picture taken with him. The VIP event costs DKK 5,999 and includes drinks and a light snack.”
Wait, what? How much is that in American dollars? The currency conversion says it all, too: 5,999 Danish kroners is equivalent to $1,209.
”If you do not want to spend that much money, but still want to hear Al Gore speak about his latest book about climate challenges, you can purchase general tickets, ranging in price from DKK 199-1,499 depending on where in the room you want to sit,” the practical Danes advise. ”There will be large screens, so that everyone will get a good view.”
Jag tror att det finns ett antal politiker som väntat på att få en ursäkt för att vända på klimatklacken. Finns nog en viss risk (?) för en lavineffekt i CPH. Då blir det skoj.
Fan vad det är skönt ibland att sitta på läktaren och bara njuta av skådespelet. Det här är den bästa underhållning man bjudits på länge.
Limerickarna här på TCS är iofs inte så dåliga heller…:-)
Jag har inte hörts av idag, ty jag har varit upptagen av en intressant seminariedag ordnad av JMK (fd Journalisthögskolan) med anledning av att de firar 50 år. Jag gick där i början på 90-talet. Kanske kommer längre rapport på annat håll, senare (men jag har kanske inte riktigt tid – det har också fördröjt ev mer skriverier om SI:s presskonf – och jag kan använda tiden just nu bättre med att bidra till klimatkritik).
Iaf i pausar mellan div intressanta seminarier kunde jag identifiera två SVT-medarbetare, och helt fräckt frågade jag om varför SVT inte tagit upp Climategate. Ingen av dem kände ens till saken! En jobbade på en lokalredaktion, så det kan vara förståeligt. Den andra var någon form av researcher för Rapport, men hade inte hört ett ord om vad climate-vad-sade-du-att-det-hette? Jag gav en kort resumé och sade åt honom att googla på ”climategate”. Om ämnet diskuterats på Rapport har det iaf inte spritts till lägre kadrer.
Annars var där t ex kulturministern med inledningsanförande, debatt om medias framtid och nätet, en om kulturjournalistik, en som indirekt kom att handla om haven-blir-utfiskade-kontroversen, och litet annat.
–Ahrvid
Ps. Sydnytt hör ju till SVT, så det är ju en liten framgång (och TV4:s omnämnande var kort, men inte så fel). SVT i Stockholm lär få kapitulera any day now. Artiklar, telegramnotiser, debattmaterial närmast väller in i pressen.
En plåtslagare ifrån Arbrå
Hade otur en da stackars farbo
Han föll från ett tak
å skada en sak
Sen bytte han förnamn till Barbro
T. Danielsson (den oefterliknerlige)
Om jag vore Al Gore skulle jag nog inte heller våga åka till Köpenhamn. Att han avstår är nog ett tecken på skam för han förstår vad Climategate innebär. Vi har bara sett början på spektaklet. Bollen är i rullning.
Och apropå Climategate. Jag har fortsatt att fråga vänner och bekanta om de vet vad det är. Fortfarande har de flesta ingen aning. Tacka SVT för det. 🙁
Men, en kul händelse. Jag har ju tjatat om Climategate i 14 dar på jobbet nu. I kväll ringde en arbetskamrat upp. ”Herregud” ”det var på nyheterna i 4:an” ”Du har ju rätt, undersökning ska inledas mot bla bla”….osv
Undrar vad han tänkte om det jag sagt INNAN TV 4 tog upp det?
Att jag var spritt språngande galen? 🙂
Och, isåfall, så får man väl än en gång tacka svenska medier, som genom sitt omsorgsfulla tigande, faktiskt lyckats hålla den absoluta majoriteten av landets befolkning helt okunnig om vad som hänt. 🙁
Nu väntar vi bara på att vanligt folk ska börja tänka ett steg till…….
Sen blir de nog förbannade, de också.
Dansk polis snackar inte bara om klimatet, dom gör nåt åt det också:
http://www.berlingske.dk/klima/politiet-har-faaet-sin-vandkanon
Kolla här, CRU-folket får stöd från oväntat håll:
http://blogs.telegraph.co.uk/news/damianthompson/100018807/us-creationists-back-climategate-scientists/comment-page-1/#comment-100096858
😀
Usch för limerickar, men den här bara dök upp i skallen… 😉
En programdirektör ifrån SVT
tänkte: censur är en bra idé
lade locket på
trodde nog det skulle gå
men förstörde på kuppen SVT:s renommé
Gräsrotsrörelsen We Are Change (http://wearechange.org/) som spritt sig snabbt över världen på några år konfonterar Al Gore var han än kommer.
De ställer pinsamma och avslöjande frågor så att Al Gore and blood blir illröd i ansiktet och media rapporterar om händelsen i lokalpressen. Bl a så kräver man att han ska dras inför rätta för bedrägeri.
Snart törs han nog inte åka nånstans för att signera sina böcker eller sprida sin desinformation om ett utdöende isbjörnsläkte som inte kan simma.
Kanske Köpenhamn kommer att bli för påfrestande efter Climategate?
”India will not accept a legally binding emission cut nor a peak year of carbon emissions at the global climate talks in Copenhagen, Environment Minister Jairam Ramesh said on Thursday.
”There is no question of India accepting a legally binding emission reduction cut,” he told parliament, laying out India’s negotiating position ahead of the December talks.
Reuters idag 3/12 0830 EST (1430 här)
http://www.reuters.com/article/hotStocksNews/idUSDEB00309720091203
…och jag höll på att sätta i halsen när Rapports sändning kl 19.30 (precis före vädret, ca 19.52 kanske) tog upp en svensk solforskare – Henrik vill jag minnas att han hette – som menade att solen påverkar klimatet mer än vad de flesta verkar mena. Han verkade ändå luta åt AGW-hållet, men var ändå så pass balanserad – i sammanhanget – att jag inte fattar hur SVT kunde låta honom komma till tals på den sändningstiden. Snyggt!
Vi borde alla skriva och ringa till SVT och tala om för dem att de inte fullgör sin skyldighet som objektiv pelare i svensk demokrati genom att inte rapportera om Climategate i den omfattning nyheten förtjänar.
De underminerar därmed våra kära demokrati, vilket naturligtvis är ytterst allvarligt. Det gäller för övrigt svensk media som helhet.
Skriv och ring!! Ge dem vad de tål!
Ps. Beklagar att jag gick så off topic, enda gemensamma nämnaren var att ”sätta i halsen”. Jag borde förstås ha skrivit under inlägget ”Maggie i SVT Sydnytt”.
Patrik
Ha ha ha….det var ju nästan kul..
🙂
Kreationister skriver att de förstår hur jobbigt de har det nu på CRU för de vet ju hur det är…
Leo #23
Var inte bekymrad för att du var off topic.
Alla här, inklusive jag själv, är konstant off topic!!!
Leo # 21
Om SVT får hållas i den takten så kanske de framåt år 2020 kör ett vetenskapsreportage med Lindzen och Christy? 😉
Leo #23
För min del är du ursäktad. Jag hörde också inslaget.
Jag tolkade det lite annorlunda. Jag tolkade det som att han förklarade den paus i temperaturökningen som inträffat nu. Och orsaken skulle vara en oväntat lång period av paus i solaktivitet.
Men man lyssnar antingen meed taggarna ut, eller med nyfiken skepsis.
Han sa också att man underskattat solens betydelse. Men för sjutton hakar Leo. Han är ju solforskare och behöver mer anslag!
Climategate are having an effect – for sure!!
Rep. Miller Calls For Climategate Investigation
Representative Candice Miller has called for a Congressional investigation into the climategate scandal, saying that the deliberate destruction of data by scientists intimately involved in the UN IPCC in order to avoid FOIA requests was a “criminal act” and blows away the whole foundation for the cap and trade legislation. Miller made the case that climategate completely undermines the cap and trade legislation passed by Congress earlier this year, which would lead to…….
http://www.infowars.com/rep-miller-calls-for-climategate-investigation/
Tänk om vi hade riksdagsledamöter som kunde kräva samma sak i Riksdagen och av regeringen inför København!
Klimatmål-Värdegrund-Härskartekniker-Genusperspektiv-Könsmaktsordning-Eklogiskt-Klimatsmart-Kravmärkt-Ny syn på samhället-Miljöbelastning-Hållbart-Vi använder mer än jorden kan producera-Användbar förnybar energi .mm.mm
Floskulösa och totalt innehållslösa begreppsprodukter från Margareta Winberg-eran då genusdårarna och extremfeminismen fick fritt spelrum, se till att stoppa vansinnet en gång för alla!
Upprop mot galenskapen:
Ta för vana att läsa Tanja Bergkvists blogg en gång om dagen(mycket bättre än att träna med Arne Thammer) 🙂
Tanja Bergkvists Blog
Maggie
Det känns som om att ”kriget” mot Co2-hotsvansinnet är på god väg att vinnas. Vad gör DU och alla vi andra sen? Lägger ner? Eller?
Labbibia,
du anar inte hur viktigt det är att lyckas med klimatbedrägeriet för det internationella bankstersyndikatet som ligger bakom det.
De kommer inte att ge upp i första taget och då jobbar nog extremt hårt nu för att åstadkomma en motplan. Att de just nu spinner Climategate allt vad de kan för att vända det till sin fördel istället för avslöjande är väl den första fasen. Sen får vi se vad de hittar på.
Lyckas vi är det ett oerhört avbräck i deras världsdiktaturplaner. Halleluja!
Labbibia:
En AGW:are i initiativet i Uppsala
sa: ”våra argument börjar bli skrala”
Vad gör vi nu?
Vad tycker du?
Vi återgår väl till det normala.
Solforskaren som fick framträda i STV är Henrik Lundstedt från LU. Han intervjuades i vetenskapsradion för något/några år sedan. Då sa han ungefär som idag, att solens roll är underskatttad av IPCC och att vi vet för lite för att påstå att koldioxiden driver klimatet. Men om jag minns rätt så antydde han att det inte gick att föra fram sådana åsikter alltför starkt, han hade ju ansvar för att det skulle komma in stålar till sin forskargrupp!
Bo Larsson:
Du vet väl att sanningen bakom CO2-hysterin är tabu här.
Tillägg till mitt #34:
T.o.m. CO2-realister gör som barn när man tar upp konspirationssanningen. De håller för öronen och blundar och skriker: ”Jag vill inte höra”.
Totte # 35
Men det här kanske vi vill höra? 😉
http://www.youtube.com/watch?v=4LlSG2dungQ
Bo Larsson #31,
Så sant som det är skrivet.
En statsminister med glest mellan håren
sa ”jag tar chansen när jag nu får en”
Jag ska stärka mitt namn
uti Köpenhamn
Men han får nog avgå innan våren.
Rosenhane, kul att du nämnde Tanja Bergqvist. Hon nämnde nämligen nyligen att en av Genustokorna var påtänkt som rektor för Uppsala Universitet när den nuvarandes förordnande snart går ut. Va fler stolliga Initiativ skall dom få för sig där i Uppsala? 🙂
Hmm … kanske såldes inte tillräckligt många av de svindyra biljetterna? Det vore ju pinsamt för Al Gore om han fick tala inför en halvtom sal.
Jag tror inte att en biljett för 1200 dollar för att lyssna på en politiker skulle vara en acceptabelt utgift på svenska universitet i alla fall. Utlandstraktamentet är bara några hundralappar (SEK) per dag. Och hur många privatpersoner har råd med denna extrautgift?
Det finns guldkorn även på kunskapskanalen ibland (efter kyotoavtalet). Mycket propaganda men Amory Lovins från Rocky Mountain Institute berättade för panelen att en väldigt simpel lösning att minska koldioxidutsläppen är att satsa på energieffektiva lösningar. Så uppenbart och smart, det ställer jag mig bakom oavsett varför, det finns ingen anledning att slösa på energi i onödan. Hoppas att någon ur gänget lyssande och tänkte längre än utsläppsrätter.
Labbibia:
Du är en av mina favoriter här och Bellman var inte dålig han heller. Även om eftervärlden skrivit om hans texter. Jag kan inte tro att han skrev ”Ulla min Ulla, får jag dig bjuda”.
Totte # 35
Nåja….
Min favoritkonspirationsvävare är David Icke….
Men……tro honom Icke! 😉
Hursomhelst, hans konspirationsteorier är verkligen helt fantastiska….med betoning på ”fantastiska”
Ur wiki ”…..
Icke tror att världen kontrolleras av ett hemligt nätverk vid namn ”Brödraskapet”, som leds av den hemliga gruppen Illuminati. Även Frimurare orden ingår i denna teori, där ett trettiotal av USA:s presidenter genom tiderna även skall ha varit medlemmar. Från George Washington till George W Bush.
Brödraskapets mål är att etablera en världsregering och förslava varenda människa i hela världen. Självfallet styr Brödraskapet i stort sett allt i hela världen – politiken, religioner, media och organiserad brottslighet.
Illuminati har också ett annat namn – Fångvakterna. De är egentligen utomjordingar som liknar humanoida reptiler. Dessa utomjordingar kommer från solsystemet Draco och är med i en ond allians som kallas det Luceferianska Medvetandet. Många kända politiska ledare och andra figurer är utomjordingar, så som George W. Bush, Hillary Clinton, Storbritanniens drottning Elizabeth II och till och med skådespelaren Michael Ironside. Signifikant för dessa är att de samtliga är medlemmar i Frimurareorden.
Icke tror att de tre största religionerna, Kristendomen, Islam och Judendomen är Illuminatis skapelse, och att de finns för att få människor att starta konflikter mellan varandra. Rasism är också Illuminatis skapelse, enligt Icke……”
Ändå får han till det rätt bra. Själv gillar jag delen om utomjordingar bäst. 😉
Därmed inte sagt att jag inte tror att konspirationer existerar i verkligheten…..Den hemliga delen av Ribbentrop-pakten mellan NaziTyskland och Stalins Sovjet är ju ett bevis på att konspirationer ibland verkligen existerar.
Totte # 38 😀
Labbibia:
Kommer du till Västerås till den STORA debatten 13 januari?
Jag vill gärna se dig face-to-face.
Om nu någon vågar ställa upp mot Fred Goldberg. Jo, politikerna är nog tillräckligt dumma för att ställa upp.
Totte # 44
Jag hoppas och tror att jag kan vara där. Det vore verkligen kul att ses. Jag har hört av Goldberg att de tänkta motståndarna i debatten hoppat av. (är med i hans mailnätverk) Hoppas du har rätt när det gäller politikerna. Men om ”ClimateGate” utvecklas som vi alla tror och hoppas, så kanske det inte blir någon debatt?
Å andra sidan vore det ju lite synd, för om det blir debatt, så kommer Goldberg ju att göra verbal slarvsylta av dem. Och sådant vill man ju inte missa för allt smör i Småland! 😀
Tyvärr så är climategate inte enbart positivt. Köpenhamnsmötet skulle kunna innebära så mycket mer än bara klimatet. Avskogningen och energi är saker som kräver snara överenskommelser. Peak Oil är en realitet som ingen med självbevarelsebrist kan snacka bort.
Tyvärr så valde männen bakom skandalen att mixtra istället för att öppet redovisa verkligheten och säga att uppvärmningen tagit en paus. Det ska bli intressant att se på när alla börjar skylla på alla. Om inte förr så blir det när rättegångarna börjar. ”Det var mr X som sa åt mig, jag gjorde bara mitt jobb”
Helt oavsett utgången så är en sak klar,. det finns redan en ny världsordning. En värld som det etablerade etablisemanget inte längre kan kontrollera fullt ut. En värld med internet. Om man nu inte väljer att släcka ner eller cencurera som i Kina. Efter Köpenhamn så väntar en ny värld, helt oavsett resultatet av förhandlingarna eller utgången av climategate.
Labbibia #45:
BRA!
Labbibia #45:
Jag är också jävligt nyfiken på vem du är. Positivt alltså!
Lars C # 46
”Det var mr X som sa åt mig, jag gjorde bara mitt jobb”
En tyvärr alltför vanlig ursäkt i mänsklighetens blodbesudlade historia….jfr Adolfs drängar som sa…..jag gjorde bara som jag blev tillsagd, lydde bara order.
En tyvärr alltför vanlig ursäkt.
Just därför är Mggies blogg så uppfriskande….det finns en massa människor här som tänker själva, som vågar, och, om dom inte redan har den, skaffar kunskapen som behövs för att våga ifrågasätta våra auktoriteter!
Lars C :
Har du vaknat?
Torsten Wedin. Jag har varit vaken hela kvällen 🙂
Totte # 48
Jag har sagt det förut. Jag är en helt vanlig medborgare, mannen på gatan……..nästan iallafall. Jag, precis som du, tillhör de som genomskådat klimatpropagandan, och det gör oss ju rätt sällsynta. Iallafall i Sverige, om man får tro statistiken…… 😉
Jag skrattar fortfarande åt Rosenhanes limerick om mig. Den var jävligt bra. Rosenhane, hoppas vi ses i Västerås 13 januari.
Lars C:
Vi menar nog olika saker med att ”vara vaken”.
Greenpeace är igång inför mötet:
https://info.greenpeace.se/album/copmedia/index.html?openfolder=091201_Copenhagen_Airport_ACT_World_Leaders/&openfile=30Nov2009_Cop15_Aslund_136.jpg
Jag blir bara så trött ibland. Att de orkar köra sån här dum reklam nu när bomben briserat mitt framför dom. Eller är de desperata?
Tramset om Icke var illa skrivet och erbarmeligt dåligt och felaktigt återgett, och visar hur korkade och lurade folk är i sin arrogans.
Hur kommer det då sig att Icke har haft rätt i mcyket av sina förutsägelser om vad som skulle hända i världen de senaste 10-15 åren?
Bortsett från alla andra som känner till bankstersyndikatets agenda så framstår ju alla ”experter” som försöker göra prognoser som katastrofalt misslyckade, för att inte tala om alla knäppgökar som ”inte tror på konspirationsteorier” utan att veta ett dyft om vad de pratar om.
Ta alla ekonomiska experter, banker och konjunkturinstitut som jobbar heltid med att samla in och analysera data och då bara några månader till ett år framåt. Hur ofta har de rätt? Du har ju för f-m fel hela dj-a tiden. Hela tiden. Vad är meningen, det är ju helt meningslöst och för vanlia människor bakom ljuset genom att ge intryck av att de vet och förstår något om samhället och ekonomin.
Ta då David Icke. I stort sett har hans beskriving av hur världen skulle utveckla sig från mer än 15 år tillbaka stämt på punkt efter punkt, år efter år.
Ok! Sluta skratta och inse att den som förlöjligar den här typen av information är den som är fullständigt bakom flötet. Om han har rätt i sina förutsägelser kanske han har rätt om reptilerna också?
Personligen så tycker jag inte att det i nuläget är lämpligt att fokusera på sådana ytterligheter hur sanna de än kan vara. Anledningen är att det går inte att objektivt verifiera och veta även om det faktum att han kan förutsäga händelseutvecklingen i världen styrker att han kan har rätt även där (obs! labbibas citat är en fullständig misrepresentation av vad Icke egentligen säger).
Däremot kan man objektivt verifiera allt som Alex Jones tar upp eftersom han alltid anger referenser och källor i media eller interna eller officiella dokument som vem som helst kan kontrollera.
Totte
tabu? Folk är som sagt bara okunniga och många också hjärntvättade. Det blir fruktansvärt patetiskt när de uttalar i sin arrogans och okunnighet. Om de bara förstod vilka fullständiga jubelidioter de gör sig till när de visar upp sina hånleenden och överlägsna kommentarer skulle de skämmas i all evighet.
Men de kommer att vakna upp en dag förhoppningsvis innan det är för sent och förhoppningsvis med livet i behåll och inse hur fantastiskt korkade de varit.
Den där jämförelsen med barn stämmer bra.
Carl, klart de är desperata, de har ju aldrig skapat några mervärden, de lever av att skrämma okunniga med dåligt samvete.
Brownwar…. kanske blir organisationens namn i framtidens historieböcker.
Jag var mycket engagerad som ung, men då jag insåg att organisationerna leds av karriärister som har det som yrke, som vilket som helst, blev jag fullständigt uppgiven.
Om en bilskojare ”färgar”, kan jag ta det, men om ideella organisationer gör det sjunker trovärdigheten, långt under hästhandlarnivå.
Men snälla Bo Larsson?
Jag hoppas du är medveten om att Icke påstår att även det svenska kungahuset består av ”utomjordingar”
Skärp dig nu!
Bo Larsson, du har helt rätt men av någon anledning är sanningen tabu på denna blogg.
Nej nu får vi lugna ner oss lite…..
Jag tycker att vi gör som Friggebo och sjunger…..
http://www.youtube.com/watch?v=RkNsEH1GD7Q
😀
Al, it’s over.
Abandon your lucrative carbon-scheming, admit there was never a ‘consensus’ and give back the Nobel Peace Prize, too.
Aaron Dykes
JonesReport.com
December 3, 2009
Al Gore has just cancelled a high-profile appearance at the upcoming Copenhagen climate change conference only days after ‘ClimateGate’ revelations cast doubt on the legitimacy of the scientific ‘consensus’ (”hiding the decline” is not scientific in any respect). Just days ago, CRU director Phil Jones stepped down from his position at East Anglia University
http://www.infowars.com/its-over-al-gore/
http://www.infowars.com/its-over-al-gore/
Labbibia,
läs innantill i hans böcker så får du svaret.
dvs, det är inte vad han säger.
Labbibia
En helt vanlig medborgare är extremt ovanlig, finn den och du kan tjäna grova pengar från reklambranschen för att inte tala om från den matkkåta politiska sfären.
Nu är det sängen för mig, nattens tips är de utmärkta gratis kurserna från Indien…
Indien blir en världsledande stat, långt mer än USA varit under knappt 100 år.
Bo Larsson
Ledsen, du har min respekt, men jag är 100 %-igt övertygad om att NWO osv är nys.
En intressant fråga i sammanhanget dock, skulle ju kunna vara: Vilken är TOWO? Dvs The Old World Order. Alltså, vem är det som bestämmer nu?
Gunnar # 65
Jag skulle kunna leva med det, om det inte vore för deras otroligt fåniga engelska accent! 😉
Bo Larsson:
Sanningen är tydligen för svår för oss svenskar att ta till oss.
Bo Larsson den som kan ge framtidsprognoser är extremt kunnig i teknikutveckling, jag skulle väga Stev Jobs ord tyngre än alla ekonomer tillsammans.
Tänk att du skulle förutse 30 år fram 1969 då teknikeran var på sin högpunkt i mänskligt medvetande… Vilka fel du skulle fått…
Troligen skulle Moore varit bra men han hade behövt hjälp.
Det sjuka är att förvaltare tar stollar från handelshögskolan, det fattar inget om den teknik som driver all ekonomiskt utveckling på lite längre sikt…
Så är det med en värld fylld av skråtänkande och fackidioter.
Alla borde lära sig allt om allt, eller sluta spekulera… 😉
God natt, sov gott och dröm vackra drömmar, det är då hjärnan sorterar dagens intryck och slänger det som bedöms som värdelöst, den censuren slipper vi inte ifrån….
Bo Larsson:
Jag är helt enig med dig Det går åt helvete för att svensken inte fattar vad som är på gång.
Säger godnatt med min lilla ”tidsmaskin”
Samma gäng, men det har gått nästan fyrtio år mellan den första länken och den andra…….
http://www.youtube.com/watch?v=90Ucr9fxTGc
http://www.youtube.com/watch?v=GCPAhR09wCA
Hmmmm…..Man kan bara konstatera att tidsdimensionen inte är speciellt vänlig mot oss…… 😉
Labbibia
Som svenska 30:tals skådisar då de prövade sig….
kanske därför jag anser att indiskt uttal är så tydligt, jag kan ha sågar fräsar och allt igång men ändå få med mig brytningsvinklarna på olika kristaller…
Nu bara är det säng, stäng av min kompjutter………………
Sover man för lite glömmer man för mycket och då var den vakna tiden meningslös.
Jag upprepar en limerick som jag skrivit i en annan tråd:
En statsminister med glest mellan håren
sa ”jag tar chansen när jag nu får en”
Jag ska stärka mitt namn
uti Köpenhamn
Men han får nog avgå innan våren.
Jag ska se till att han får avgå.
/Totte
#73 den är verkligen bra… och kan gott stämma.
Labbibia lurade in mig, så jag fann en sång som kanske beskriver mitt livs gärning… det blev kanske inte mer…
Boxtillverkare Littmarck ska jag skriva på visitkortet.
Made of tici tac
Godnatt Gunnar, minns att mycket av glosorna i det engelska språket kommer från gammelNordiskan, dvs, den sk ”danska tungan” som i sin tur kommer från det urgermanska språket som i sin tur kommer från det indoeuropeiska språket som förmodligen kommer från vadå……javisst ja Indien! Cirkeln sluts? 😉
http://sv.wikipedia.org/wiki/Indoeuropeiska_spr%C3%A5k
Gunnar, jag respekterar dina synpunkter. God
Natt!
Heja Torsten! 🙂
Hälsningar
en som är vaken…
Tottes ”74 menade jag nu har min censur slit till, jag skriver i sömnen….
Den Limericken var visionär, jag gissar på sannolikhet …..10% att FR går, de håller varandra om ryggen där uppe, inte som på Calles tid då mobbingen lärt varit extrem.
Vem tar över?
Får jag gissa?
Dick Erixon….
God natt Totte
Oj, vad ni snackar… Om ord på bloggen vore pengar så hade jag varit lika rik som Al. 🙂
Labbibia: När klimathysterin har lagts sig kan vi förhoppningsvis engagera oss i de verkliga problemen.
Tack Annika #80, vem är du?
Godmorgon Maggie.
Den rikedom du bygger är avsevärt mer värd en pengar, tänk på de orden om 30 år.
Glad att jag fått lära känna ditt till någon fraktion av en procent.
Sann rikedom är vänner, upplevelser, förmåga, glädje, njuta av att andra får det bättre…
Din förmåga ökar fort nu, håll i hatten.
Tack Annika #80, vem är du är? Skulle det stått i #83.
Maggie # 82
Ja, absolut. Du har ju genom ditt enorma egagemang skapat en ny form av ”thinktank” där åsikter stöts och blöts, bryts och diskuteras från en ”skeptisk synpunkt”. Den kanske även går att applicera på ex hur biståndspengar används osv? För att ge bästa möjliga effekt per satsad krona osv…
En spark i baken på politiker osv……..(när det behövs)
Våra gammelmedia tycks ju inte klara den uppgiften nuförtiden.
Labbibia: Bra tips! När klimathysterin lagt sig kommer jag att ägna mig åt bistånd och olika sätt att minska fattigdomen.
Gunnar L:
Du är en otrolig tillgång på denna blogg. Fortsätt som du gör.
/Totte
Maggie, på den punkten har du fel. När vett, rim och reson slutligen har kämpat ner klimatdårskapen (vilket mycket väl kan dröja 10 år till) kommer samma människor som hoppade på detta tåg ha funnit ett annat som de hoppar på lika okritiskt, demonstrativt okunnigt, och med samma aktivistiska iver.
Klimataktivismen är inte väsensskild från marxismen, feminismen, från fredsaktivismen, djurrättsengagemanget, miljövurmandet, eller annat typ rättvisemärkning eller antiglobalism.
Det är en grundinställning som söker förevändingar för att komma till tals och få känna sig tillhörande den godare sidan. Där finns alltid små befogade korn av rättrådig sanning, av legitima skäl att engagera sig. Men i förlängningen är det alltid ’fel sorts’ människor som kapar frågan för sin egen agenda och sina drömmar om ett annat utopiskt samhälles skull.
De människor som hoppat på dessa ’rörelser’ har aldrig stannat upp och funderat över varför deras senaste dröm totalt gick i kras, utan lämnar den utan omsvep och hoppar på nästa när tillfället bjuds. Och de är totalt ointresserade av att själva komma framåt, av att lära sig mer, lära sig av sina egna misstag, eller bara öppna sinnena för att alla inte brunner för samma vurm och kan göra det helt ärligt …
Maggie
Men det är ju ändå fantastiskt…….jag jobbar fortfarande på att smälta detta…….Det verkar faktiskt som om vi (alla tillsammans) är på god väg att få Sverige, och världen, att vakna upp från den masspsykos som pinat oss alla i snart ett decennium.
Man ska ju inte sälja skinnet innan björnen är skjuten….men det här måste ju firas så småningom?
Tack maggie och ni andra för den godhet och omtanke ni sprider, det är ett av fundamenten för mänskligt liv men lika viktigt är nog klarseende och det är ju därför vi är här för att vi sett igenom bedrägeriet.
Maggie, skrev inte du nyligen att Climategate kanske är ett av de största bedrägerierna någonsin? Eller tar jag fel?
Totte, vi och några till här är delvis på denna blogg som klimatskeptikerna i samhället. Det kanske kan ge lite perspektiv till sanningsförnekarna!
Labbibia, jag hör vad du säger. Du ”tror”. Exakt. ”Tror”. Men jag vet. Vet. Därför att jag har sett bevisen. Det har inte du gjort.
Jonas N # 89
Som i alla revolutioner brukar det gå undan när man kommer till en viss punkt……och vi är väldigt nära den punkten nu. Tror jag.
Jag säger bara det, Alex.
Alex har hållit på och avslöjat klimatbedrägeriet i 15 år.
Det ni!
Så lyssna på Alex för han vet. Vet. De flesta bara ”tror”, ditt och datt och hit och dit och är fullständigt övertygade om att just deras ”tro” är sanningen utan att ha tagit reda på fakta. Och det utnyttjar bankstersyndikatet för att dupera. Därför att världen så kaotisk.
http://www.infowars.com
Bo Larsson
Och vilka bevis har du sett?
Labbibia,
du har nog helt rätt i det. Det kommer att koka de närmaste åren och kanske inte vara så roligt alla gånger, risken är stor att många kommer att dö. Bankstersyndikatet har sin agenda upplagd sen decennier och de jobbar febrilt på att slutföra den där, närmst ligger en designad kollaps av dollarn och det finansiella systemet som kommer att kasta världen in i en ohygglig depression. Och sen planeras världskrig medans det totala vetenskapliga kontroll- och övervakningssystemet (som FRA, övervakningskameror mm är en liten del av) dras åt mer och mer som snaran runt halsen på mänskligheten, där ingen kommer att kunna komma undan. Om vi inte hinner stoppa dem vill säga. Chansen finns fortfarande men tiden är knapp och de flesta sover och har ingen aning om vad som väntar.
Ok, ni som inte tror på detta nu, när den ekonomiska kraschen kommer kanske ni vaknar upp om ni minns vad jag sagt.
Maggie:
Nu gör jag mitt åttonde försök att uttala mig. alla tidigare försök har stoppats a
Har stoppats av NWO.
Hjälp!!!!!!!
Labbibia,
det skulle ta lång tid att gå igenom, men jag har sett det både inifrån med egna ögon inom flera olika områden och genom vittnesmål från vänner som varit i direktkontakt med monstret NWO samt andra insiderkällor. Till det kommer stora mängder information.
Du kan läsa originaldokument från deras olika organisationer där de beskriver precis vad de planerar fast kanske i lite inlindade ordalag, CFR, FN, WHO, Club of Rome, EU, Rand Corporation, IMF, Trilaterala Kommissionen m fl. Man säger t ex ”metoder för effektiv populationskontroll” för att det låter bättre än ”folkmord” även om det är det man avser. Tror du att det är en slump att det ser ut som det gör i världen med svält, krig och miljöförstöring? Allt helvete är direkt designat eller en indirekt konsekvens av bankstersyndikatets agenda. När mer än 1 miljon civila irakier mördats de senaste åren är det ingen slump. De i toppen är psykopater och massmördare i 5000 dollar kostymer med charmiga leenden på TV-skärmarna som planerar de här sakerna för att det ger dem en kick samtidigt som det för deras agenda framåt. De är fruktansvärt skickliga på att dupera och föra männskligheten bakom ljuset och använder hemlig och djupgående psykologisk kunskap med vetenskaplig precision. De flesta är offer för detta och har inte en aning om det.
Du kanske redan hört brittiska politiker öppet tala om att man måste reducera landets befolkning med 50 %?
Ungefär som nazisterna talade om den slutliga lösningen. Ja det låter ju trevligt, som om man slutligen löser ett problem vilket ju naturligtvis är positiv sak. Så där håller psykopaterna på och lindar in sina planer för att det ska låta akademiskt och inte bli för skrämmande om ngn vanlig idiot händelsvis skulle få tag på och orka läsa igenom deras torra publikationer som t ex Obamas science czar Holdrens bok Eco Science, där han rätt öppet beskriver vad de tänker göra. Och vad de faktiskt genomfört sen boken skrevs. Varför tror du att t ex cancer, autism och infertilitet fullständigt exploderat de senaste decennierna? Varför även unga människor får ålderssjukdomar redan i tonåren? En tillfällighet? Icke sa Nicke. Det är bara att läsa på. Den kanske du kan skaffa genom ngt universitetsbibliotek.
Jag föreslår för att göra det snabbt och enkelt att du börjar med att lyssna på Alex Jones radioprogram i minst en vecka, ja det behövs för att ge perspektiv. Sen tar du och kollar upp alla referenser och källhänvisningar han lämnar och kontrollerar att de stämmer. Om du inte är fullständigt övertygad efter detta så återkom till mig så ska jag leda dig vidare.
Bo Larsson: Med all respekt, men är inte Alex Jones en konspirationsteoretiker av rang?
Eftersom det är Saidi Arabien som betalar denna site, och också har betalat för denna affär så har de naturligtvis stora förhoppningar.
Mållgan: Tusan också, du har avslöjat mig! 😉
Kanske finns det en intresseförening runt klimathotet men att tro att den har med allt annat som rör sig att göra är lite väl magstarkt. Sådana strukturer kan inte fungera, därtill är världen alltför kaotisk.
En gång såg jag en skylt på ett chefskontor. Där stod följande visdomsord.
You are not paranoid, they are really after you!
Här är definitionen för en konspirationsteori:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteori
Lästips för den som fastnat i dystra tankebanor:
http://www.bengtsblogg.kresam.se/
maggie #99,
Betydelsen av ord och dess laddning.
Alex Jones på RT om ClimateGate,
http://www.youtube.com/watch?v=P2153PnMzSw
Ta ordet ”konspiration” eller för den delen ”konspirations teori” ett populärt uttryck som används flitigt idag så ger det något glansigt i ögonen på den som hör det och man slutar lyssna och i många fall bryr man sig inte ens om att titta på ett material om någon slängt ur sig ordet.
Dvs, ett lysande verktyg idag för att diskreditera allt i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Vad är då en konspiration?
Ja enligt wikipedia så beskriver man det så här,
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration
Citat
Konspiration, sammansvärjning, (av latinets conspirare: ”Andas tillsammans”) syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte. Konspirationstemat är ett urgammalt fenomen, i de äldsta bevarade skrifterna återfinns konspirationstemat, till exempel i Första Mosebok där Adam, Eva och Satan gör en överenskommelse med akt och mening att ignorera Guds vilja.
Några exempel på berömda konspirationer,
Attentatet på Hitler 20 Juli av Stauffenberg,
Operation Ajax 1951 i Iran,
The Gunpowder Plot med Guy Fawkes 1604,
Gulf of Tonkin Incident August 4, 1964,
The Tuskegee Experiment
som exempel
Om man tänker efter i 5 sekunder och ser till människans natur så hävdar jag att konspiration och att konspirera är en del av denna.
Att nu säga/påstå att ”o nej” något sådant förekommer inte längre är fullständigt absurt.
Ta vilken konstellation som helst om det nu är ”big brother”, ”robinson” eller någon partigrupp i riksdagen så är det löften, avtal och kohandel.
Att överhuvudtaget ifrågasätta att inte den typen av spel för att nå mål som man satt upp via hot/löften/mutor i maktens korridorer är för mig otroligt förvånande, ingen som spelade ”Risk” som liten?
Dessutom har varje maktkonstellation i historien eftersträvat mer makt och mer kontroll vilket i sig borde stämma till lyhördhet.
Vad jag tror är ”problemet”,
Om man skakar på sig och säger att detta är inte sant jag behöver inte titta på detta så behöver man inte heller ta ställning vilket kan vara obehagligt, livet är så mycket enklare om man bara blundar och åker med.
Betydelsen av ord:
Mer lästips för den som missade min förra länk eller är för lat för att bläddra.
http://www.bengtsblogg.kresam.se/?p=136#more-136
Konspiration? Knappast. Att NASA nu försvårar replikation stödjer snarast Wegman rapportens tes att klimatvetenskapen är omogen. Ledande klimatforskare förstår helt enkelt inte vetenskapens grundbult, de vill rädda världen. Jag kan förstå dem, men vetenskap sysslar de inte med.
Klart att det finns konspirationer. Men teorierna utan grund har ofta en sjuklig orsak och är många ggr fler (>10 ggr fler?)
Lika klart finns det grupper som eftersträvar en ny världsordning, det har det alltid gjort.
För mig får dom inrätta vilken ”världsregering” dom vill, bara dom också utser en ”Optimistminister” 🙂
Det ryktas att Paul Simon ska göra en Elton John (när Lady Di dog) och skriva om en av sina bättre hittar:
”You can’t call me Al”
(eller: ”You can’t call me at all”, fast passar inte melodin lika bra)
Uffeb #109,
Du har mitt stöd för en sådan, tur man har några i sin nära omgivning dessa tider.
Isläget 1/12 07-09
Visst ser den bastantare ut.
http://igloo.atmos.uiuc.edu/cgi-bin/test/print.sh?fm=12&fd=01&fy=2007&sm=12&sd=01&sy=2009
#105#
konspiration och att konspirera är en del av denna.
Att nu säga/påstå att ”o nej” något sådant förekommer inte längre är fullständigt absurt.
Det är en konspiratorisk aspration!?
Rättelse #111 mitt svar på #109,
Du har mitt stöd för en sådan Minster oavsett, tur man har några riktiga optimister i sin nära omgivning dessa tider.
Dock passar jag på allt som har med världs styre att göra, alla konstellationer i historien har slutat i misär för vanligt folk när insyn försvinner och toppstyre växer/koncentreras.
Det vi lär av vår historia är att vi inte lär av vår historia.
Läs gärna Expressen och se vad dessa käcka människor diskuterar idag:
Språkbruket i climategate-mailen är det meteorologen tycker är mest oroande i den kedjan. Inte avsikten.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1802245/det-har-handlar-inte-bara-om-koldioxid
ThomasN # 115: Martin Hedberg verkar vara stöpt i samma form som Väder-Pär, dessutom med en näsa för semantik. Han beskrivs dessutom som klimatsmart meteorolog. Vad är då motsatsen?
Visst såg väl Hedberg och Maria Wetterstrand lite småkära ut på bilden?
Godmorgon alla Nattugglor.
Kanske missade ni SR:s morgonsändning idag, i vilken stort utrymme gavs åt Johan Rockström, som fick uttala sig om Climategate — som enligt honom inte alls kommer att påverka ”förhandlingarna” i COP15. På honom lät det närapå som om Climategate överhuvud taget inte har inträffat.
En vacker stilstudie i Konsten att Förtränga det Obehagliga.
Jag tyckte tidigare idag att jag var väldigt fyndig när jag skrev att man har börjat sätta upp Herr Goremanskyltar i COpenhagen, till vägledning för de som lär följa Gorun i spåren.
Har nu förtstått man sätter upp ”herr GoreMannskyltar” och inget annat! 😉
Olaus P. # 118
😀
Olaus Petri #118,
🙂
Prisa Goreaclet,
http://littlegreenfootballs.com/weblog/pictures/06.06.15.HolySmokeMir-X.gif
Nyss sa man på nyheterna att Obama kommer till Köpenhamn i slutet av mötet istället för i början som planerat. Nu ska han dyka in den 18:e för att öka betydelsen av sin närvaro. Det blir därför troligen två resor över Atlanten om han ska hämta Fredspriset först…
http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/70653-rep-issa-white-house-refusal-to-investigate-climategate-is-unconscionable-
Rep. Issa: Obama’s refusal to investigate ’Climategate’ emails is ’unconscionable’
634 kommentarer därom visar hur viktigt Climategate har blivit
Beställning av bevakning