Al Gore vill nu inte bara rädda planeten utan även reklamen. Enligt honom är ”hållbarhet” det nya heta ordet oavsett bransch. Följaktligen bör även framtidens reklam vara ”hållbar” i den meningen att den levereras digitalt och utnyttjar användargenererade kanaler.
Givetvis har Gore investerat även i detta. Han är en av grundarna till nyhetskanalen Current Media, vars gröna avdelning innehåller allt från fribetande kossor till hur man genererar bra karma.
Som ett exempel på ”hållbar marknadsföring” framhåller Al Gore lanseringen av president Obama, som till stor del utnyttjade nya medier. Dessvärre verkar själva varumärket Obama inte lika hållbart, med tanke på att stödet för den nye presidenten sjunkit betänkligt sedan valet.
The Climate Scams upphovsmakare hänger också på den nya mediatrenden och syns både på Twitter (Thauerskold) och Facebook (Maggie Thauerskold). På Facebook kan du även bli medlem i gruppen Friends of The Climate Scam (OBS att du behöver ett konto på Facebook för detta). Under året kommer jag även att lägga till fler nya funktioner som gör det möjligt för dig som läsare att interagera och påverka.
Håller sig Al Gore med KOSSOR? Som rapar och fiser METAN? Som är en tjugo gånger värre VÄXTHUSGAS än KOLDIOXID? Har han blivit mutad av jordbruksindustrin? Borde han inte åtalas för brott mot mänskligheten?
OBS! Alla spår av ironi i ovanstående text är helt avsedda och medvetna.