Klimatförändring i reklamens värld

Det är inte bara i media som temperaturen har stigit. Världens reklammakare verkar också slåss om vem som kan producera den bästa global-warming-annonsen. Nedan ser ni ett litet urval av mina personliga favoriter. Tipsa mig gärna om andra. 😉
WWF leder förstås ligan.
wwf global warming
Mer från WWF.
wwffish warming
Ännu ett praktexempel på bra reklam från Världsnaturfonden.
wwf fi seal
En icke helt okänd klädfabrikant tolkar Global Warming på detta vis.
diesel warming
Ännu en finstämd annons, den här gången från The Jakarta Post.
jakarta post warming
På tal om issmältning.
globalwarming earth
Snön försvinner också.
save snow
Och allt är naturligtvis koldioxidens fel.
thisbluedot warming

Kommentarer

Kommentera längst ner på sidan.

  1. L

    WWF har uppenbarligen för mycket pengar och i Aspen verkar dom ha för mycket av det vita. Speciellt på reklambyrån som varnar för snöbrist och i nästa andetag säger att förra året var det rekordmycket..?

  2. Christopher E

    Jordklot på grillspett, hundratals meter högre hav, groteska mutationer osv…
    …och allt detta för några tiondelars höjning av temperaturen…?
    “Stop Climate Change” – efter att den pågått sådär 4,5 miljarder år… ingen liten målsättning för aktivisterna.
    Om jag vore AGW-alarmist skulle jag undra vilka vänner jag gett mig i lag med.

  3. Reklammakarna är verkligen digniteter inom klimatforskningen. Jag utgår från att de har full koll på atmosfärens sammansättning och visar upp en opartisk bild av hur klimatet förändras.

  4. Peter

    Börja samla redan nu! Den här typen av affischer kommer att vara kult om 20 år, sånt där man skrattar åt men ändå är coolt att ha på väggen..