To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för anonyma statistiska ändamål. Utan en stämningsansökan, frivillig efterlevnad från din Internetleverantörs sida, eller ytterligare register från en tredje part, kan information som lagras eller hämtas endast för detta ändamål vanligtvis inte användas för att identifiera dig.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
http://op.se/lanet/ostersund/1.4652909-1600-jobb-i-medvind
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Dom borde ha förstått att det inte fungerar bra i framtiden och att det inte ger mycket ström när det inte blåser eller blåser för mycket. Vindsnurrorna förfular naturen.
Mvh Rikard
Rikard Lund # 1
”…. Vindkraften kommer att bli en viktig del av framtiden, säger Eriksson innan han går upp på scenen för att välkomna den före detta tv-meteorologen Pär Holmgren som under dagen höll flera seminarier om klimatfrågor.
Självklart skall du skratta bl.a med tanke på att Pär H. säkert bidrog till att ”blåsa vind i debatten”
Pär H. berättar kanske att växthuseffekten om 200 år kommer att göra VK lönsam med tanke på vad Lennart Bengtsson nämnde i en annan inlaga ”
”…… Det är givetvis inget problem idag ( växthuseffekten ) och knappast om 25 år heller men det kan komma att bli ett problem om 100 eller 200 år. Det är här som forskningen är osäker….”
( SMILEY )
Verkligheten drabbar politiska drömmar med full kraft! Så går det när man sitter på molnfri höjd och fattar beslut.
Eller som William M. Briggs formulerat det
”Love of Theory is the Root of all Evil” och som Bill Whittle presenterat på PJTV
Karma… karma!
OT
Artikel i SVD:s nätupplaga. Inga mer vägar ska byggas i Sverige, för då klar vi inte ”klimatmålen” minsann! Var fjärde bil ska bort från vägarna till år 2030…..
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vagnatet-ar-fardigbyggt_7116019.svd
Nu får det snart vara nog med de här dumheterna!
Snacka om att kommentarerna på den här webbplatsen visar kärleken till ordbajseri, fantasiförmåga, selektivt urval av information och en till stora delar ovetenskaplig hållning.
Med ”vänner” som er behöver inte ”The Climate Scam” några fiender.
Vetenskap handlar inte om att tycka utan om att förutsättningslöst undersöka verkligheten och utmana sina teser. Något man inte kan om lever med skygglapparna på för jämnan.
En liten vink: Man har inte ”rätt” i sakfrågan för att person Bs argumentation har brister. Att ständigt fokusera på motståndarna döljer inte det faktum att man inte har något att komma med. Snarare är det tvärtom. Tack för att ni spar mig tid!
Labbibia #5
För mig ser det ut som en försöksballong från miljöavdelningen.
Men det finns en sanning i påståendet som bygger på att vi skulle kunna utnyttja vägarna mer effektivt genom att fördela transporter och resor bättre över dygnet.
Här leder järnvägen stort med stålpendel på natten och människor på dagen.
Med svart fredagshumor kan man se det som en försöksballong för slutsteget: ”Stockholmarna är för många – var fjärde ska bort!” 😀
Gunnar Strandell # 6
Tur man inte bor i Sthlm då! 😀
Labbibibia #8
Var inte för säker.
I Norrköping lider vi forfarande av sviterna från Fälldins utflyttning av statliga verk:
– Man törs inte berätta var man bor bär det är dåligt väder.
– Detaljplanen har ett fängelse i tätorten. Nära till centrum för fångarna , men grannarna är inte lika glada.
– Kommunen har dragkamp med Linköping om flygplatsen
– Fritidsskeppare är irriterade över alla påbud.
Till sist vill ättlingarna (1000 st) som pendlar till jobb i födelsestaden ha snabbtåg för 400 000 kr per år och person.
Nästa gång kan det drabba en kommun nära dig! ;-D
Jag undrar om detta inte är ett sätt för Trafikverket att visa för politiker vad den nuvarande så kallade ”miljöpolitiken” leder till. Det svärs nog duktigt bland vissa politiker efter den artikeln. Det slår ju direkt tillbaka på den sk ”miljöpolitiken” som enögt fokuserar på koldioxidutsläpp.
Magda!
Vad gör du här? Förutom att köra något sorts kollektivt ad hominen argument?
#6
Nu har du uttalat dig om t ex Pehr Björnboms, Peter Stilbs och Ingemar Nordins vetenskapliga hållning. Den föll dig inte på läppen verkar det som.
Då kan vi väl få se ett prov på DIN vetenskapliga hållning, så vi vet vad vi ska rätta oss efter?
Eller menar du att ditt inlägg var ett prov på den?
Magda #6,
Som dagansvarig moderator borde jag egentligen ta bort din kommentar eftersom den är ett kollektivt personangrepp och därför bryter mot reglerna.
Men jag låter den stå kvar som ett varnande exempel, tills vidare …
Gunnar S #7
”Här leder järnvägen stort med stålpendel på natten och människor på dagen. ”
Jaha, var hittar du den pralinen?
Ska det vara så svårt för politiker, och nu också tjänstemän på Trv, att fatta att vi visst satsar på järnvägen, och satsar där folk bor och man kan förväntas få utdelning på satsningarna? Visst fan, bor väl en massa center- och miljö-partister i Sumpan, varför måste ni bygga just här, kan ni inte bygga nånstans där det inte stör, typ bottniabanan.
http://www.trafikverket.se/Privat/Projekt/Stockholm/
Håkan Bergman #14
Jag menade inget politiskt, utan ville bra peka på att vårt vägnät har ledig kpacitet under natten, men att det inte gäller för stambanan.
Det är ett praktiskt problem om man vill flytta gods från väg till järnväg samtidigt som godsmängderna ökar med ökad befolkning och ökat välstånd.
Ja, det är rejält bekymmersamt detta med elektriciteten…
http://www.svd.se/naringsliv/investera/bostadsaffar/elen-slukar-vara-loner_7116345.svd
När avser våra ’kära’ (?) politiker vakna upp till verkligheten? Sammantaget torde pågående utarmning av ’vanlitt fölk’ pga. elpriserna vara den största förmögenhetsöverföringen i modern tid… grrr! 🙁
Mvh/TJ
Kommentaren borttagen