To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för anonyma statistiska ändamål. Utan en stämningsansökan, frivillig efterlevnad från din Internetleverantörs sida, eller ytterligare register från en tredje part, kan information som lagras eller hämtas endast för detta ändamål vanligtvis inte användas för att identifiera dig.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Så bra! Enligt vissa är vi ju ändå för många på den här planeten. Bara inte himlen eller helvetet blir överbefolkade istället.
Och jag som ska bort i kväll. Typiskt. Hur klär man sig för en undergång? Har aldrig varit på en sån förut. Nån som vet?
Förresten, vilken undergång i ordningen är det här? Är det den som orsakas av utsläpp av nån gas?
Utan att riktigt veta vilken gas det är fråga om, får jag nog erkänna att jag kan vara lite medskyldig i så fall.
Dan, vi har säkert varit med om många undergångar. Det är bara det att vi inte märkte att de skedde, precis som i kväll förhoppningsvis. 😉
Sorry Dan, you beat me to it. 🙂
Är det kl. 18 amerikansk tid eller svensk? Måste veta om det är någon idé att handla köttet till grillningen.
Påminner mycket om ”klimathotet” om vi inte snabbt gör massa saker.
Enkät i Aftonbladet idag.
När tror du jorden går under?
Av drygt 3.600 tror
6.1% idag
3.3% inom några år
6.5% inom 100 år
16.2% inom 1000 år
54.3% att det dröjer miljontals eller miljarder år
13.6% aldrig
Intressant.
Rosenhane: Ja, det är fantastiskt att 15% tror att jorden går under inom 100 år eller tidigare. 🙂
Maggie, den andra extremen – aldrig – är nästan lika stor.
GLädjande i alla fall att majoriteten tycks ha kvar fötterna på jorden! 😉
Undergångsprofet är en lönsam niche det är helt klart. Så det är ju inte konstigt att det finns så många. Intressant psykologisk/sociologisk forskningsområde. Att så många tror på en snar undergång är väl delvis resultatet av religiös uppfostran. Människan är syndig och straffet kommer förr eller senare.
Rosenhane, Maggie!
Detta är ju trots allt riktigt skrämmande (inte att jorden går under) att över 6% tror att jorden går under i kväll, Inte för att dessa undersökningar brukar vara särskilt repressentativa för befolkningen, men just denna indikerar att nästan en halv miljon människor i Sverige i så fall tror att världen går under i dag. Jösses! Kan detta vara möjligt?
Inte konstigt i så fall att det blir så många konstiga kommentare i bloggvärlden. 🙂
Skogsmannen, klart det inte är 6% som tror att jorden går under ikväll. Det är snarare 6% som tycker att dumma frågor förtjänar dumma svar.
Om jorden mot alla odds skulle gå under i kväll så kanske det vore ett plus för universum. Jag tänker på alla villfarelser som idiotiska människor predikar. Adjö Thomas!
Totte
Thomas!
Högst troligt att du har rätt, men det finns säkert ett stort mörkertal? 🙂
Det behöver inte nödvändigtvis vara religiösa knä**-gökar för att förorsaka ’undergång’. Läs om den gröna barn-mördar’maskinen’:
http://thepointman.wordpress.com/2011/05/20/the-big-green-killing-machine-what-is-vad/
Fy f*n för dessa NGO:s! 🙁
Mvh/TJ
ThomasJ, det sprids en massa lögner. Ta och leta reda på lite mer objektiva källor om det där gyllene riset och varför det inte används istället.
Pär och Staffan sjunger i Kristianstad om våra snara undergång.
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1474361/Elmoppstopp-Kristianstad.html
Totalt OT, men jag undrar lite hur ni uppfattar feminismen?
Idag så invigs en moské i Göteborg som är helsponsrad av Saudi! Vad MSM då vill göra gällande är att högerextrema grupper ska protester mot bygget! Och vänstergrupper ska då så klart protestera mot högerextremisterna. Jag undrar då som ”vanlig” människa hur feminister kan gå med och protestera med folk som förnedrar och tycker att kvinnor är mindre värda än män? I de här vänsterradikala grupperna finns många kvinnor, homosexuella och muslimer. Hur kan man gå och protestera med någon som vill att kvinnan inte ska ha samma rättigheter som män eller att homosexuella är sjuka och bör dödas?
Idag borde alla protestera mot Islam och bygget av moskén. Alla män, kvinnor och barn. Då jag anser att Islam inte är en religion utan en ideologi likt nazismen eller kommunismen. Hur kan feminister tycka det är ok med Islam? Jag tänker på feminismens gudmor Gudrun Schyman, varför protesterar inte hon mot moskén och Islam idag?
I England har man börjat ifrågasätta Islam och vissa utövare då det sker mycket märkliga saker innanför väggarna i moskéerna. Jag tycker det är mycket märkligt att MSM inte visat ett enda program om detta. Här är en engelsman som stark ifrågasätter Islam.
http://www.youtube.com/watch?v=tX_DENyRLlI&feature=player_embedded
Och här är BBC´s dokumentär i många delar som jag tycker alla borde se. Och nej jag är inte rasist. Jag tror fortfarande starkt på människan dock ej mot Islam som är så odemokratiskt och rasistiskt. Ber om ursäkt Maggie jag tar upp detta men som sagt för mig är detta otroligt viktigt.
http://video.google.com/videoplay?docid=2515587181120245843#
17:00 cet igår skulle det börjat då domedagen föjer jordens rotation.
Varför Jesus skulle följa vår klocka vet jag inte
Miche Johansson
Islam är inte synomymt med sharialagar. Det borde du ju känna till.
http://www.youtube.com/watch?v=IjXutKsizE8
Micke #18
Man kan vända på steken och tänka att det är bra att muslimer kommer hit och fritt får utöva sin religion eftersom man med tiden påverkas av kulturen i det land där man är. Islam innebar från början att kvinnor fick det bättre (det hade det ännu uslare) och jag tror att man skall akta sig för att läsa in för mycket. Däremot kan en påverkan inom islam mot friare förhållanden för kvinnorma ske om vi är öppna för kommunikation och samtal.
Glöm inte att du har dina glasögon på
Lena#22
Hmm, i sanning en het potatis….
…”om vi är öppnare för kommunikation och samtal”
Så det är alltså ”vi” som skall vara öppna för kommunikation och samtal?
Bravo, Lena! Ett mycket effektivare sätt att påverka situationen för kvinnorna inom islam än att fördöma och ta avstånd. Sådant leder bara till ännu djupare klyftor och större konflikter!
Ny ”Human resource grabbing – unifying theory”: Ledningar för Klimatalarmism, Feminism, Wahabism, Undergångssekter, Kommunism m fl har hittat ett effektivt sätt att komma åt medmänniskors resurser och makt. Ekonomiska och personella resurser håvas in med hjälp av sagor och hjärntvätt som mobiliserar stora skaror av ”nyttiga idioter” som går på bluffen och underhåller rörelsen.
Kanske är det ett grundläggande fenomen i ”human nature” med sådana resource-grabbers i alla mänskliga populationer? Hur individer skyddar sig på bästa sätt mot dessa påhittiga resource-grabbers, borde väl vara ett prioriterat forskningsområde. Ingemar?
Lite oproffsigt och knappast ”långsiktigt hållbart” av undergångsmånglaren att sätta ett specificerat bäst-före-datum för scamen. Men till slut kanske de lär sig genom trial-and-error.
Kl 18 i kväll är det ju dags för undergången, sägs det. Men kl 18 var någonstans? I Nya Zealand har klockslaget redan passerats och de är kvar på banan. Vi får kanske ge oss till tåls till att kl blir 18 i New York i stället?
Spänningen stiger……… 😉
Solen kommer inte att vara i evighet, därför kommer jorden med det liv vi har idag heller ej att finnas i evighet.
Jag som litar på vetenskapen och inte på religiösa knäppgökar är övertygad om jorden inte går under ikväll.
Jag finner vissa likheter med Harold Camping och Maggie. Båda påstår att den etablerade vetenskapen har fel. Maggie sprider sitt klimatreligiösa budskap, som saknar vetenskaplig grund, på den här hemsidan. Hur Harold Camping sprider sitt budskap som också saknar vetenskaplig grund är jag dåligt insatt i.
Måns B, Lena
Islam = Sharialagar fråga vilken Imam som helst. Muslimer är inte lika med sharialagar. Och Måns B dina ”borde du känna till” fungerar inte.
Lena K!
Jag håller med dig i mycket och din goda tro på människan. Men när det finns en ideologi där alla förutom muslimer är fiende. Titta på filmen, detta pågår varje dag i Sverige också. Hur mycket ska vi ta? Jag tycker det är precis som Hitler smög sig fram i Europa till sist så vet vi hur det slutade. Jag kanske inte är människan att bedöma läget men jag anser det är väldigt allvarligt. Så klart har jag mina glasögon på och du dina Lena. Men som du vet så vinklar MSM allt även detta i nyheter och press. Det gör man inte England, Frankrike, Danmark och andra länder längre. Men som vanligt ska vi vara världsbäst här också. Jag tycker det är otroligt tråkigt med den utvecklingen men vi måste uppmärksamma ett stort problem. De får pengarna till moskén från folk som förordar Sharialagar. Är det ok? Jag tycker det är rent upp åt väggarna.
Men Gunbo#24
Varför vägrar då sveriges feminister och genusfolket att öppna näbben i frågan?
Micke är helt rätt ute i sin stilla undran.
Förlåt Maggie, du kanske inte vill att vi börjar bjäbba i detta ämne?
Hotet mot Vetenskapen!
Jag skrev ett inlägg om skillnaderna i förutsättningar mellan Corbyn och Svensmark jämfört med IPCC Met office Rossbycenter mm.
Den politiska styrningen av vetenskapen är destruktiv och nu har de politiska krafter som aldrig skulle få makten genom demokratiska val istälöet fokuserat på att infiltrera media och grenar av vetenskapen. Resultatet blir att den ideologiska ”kampen” förs genom kidnappningen av dessa grenar och jag menar att det inte är någon tillfällighet att de stora klimatvetenskapliga genombrotten kommer ifrån den fria forskningen Svensmark ochCorbyn mfl representerar.
Att utnyttja och därigenom samtidigt förstöra det förtroende som vetenskapen genom att politisera den blir samtidigt ett bevis på hur viktigt det är att den måste vara fri och förutsättningslös på ett mycket högre plan.
Det är svårt att stå emot de politiska populistiska intressena eftersom politiker i så stor utsträckning sitter på kassakistan och även utnämningsmaten direkt eller indirekt. Nu gör man karriär inom vetetnskapen allt mer genom att vara politiskt korrekt foglig och betydelsen av det vetenskapliga arbetet har genomgått inflation.
VoF är ett bra exempel på de missfoster som uppstår där man lägger till ett ytterligare lager av politisering genomförd och konstruerad av vetenskapsmän som själva är mer ideologer än vetenskapsmän.
Integriteten och självständigheten är utrotningshotad och när ideologier dessutom upphöjs till vetenskap så är det sluttande planet redan riggat. Inte fan blir du nominerad till IPCC bedömd på dina vetenskapliga meriter utan efter din lojalitet med ”rörelsen”.
Rossis nya energikatalysator är ruggigt spännande där min egen amatörmässiga analys bygger på erfarenheter om ”tankens tröghet”
från de fysiska etablissemanget som diskvalificerar och säkert på mycket goda grunder Rossis katalysator som driven av ”kall fusion”.
Det är säkert eller möjligt helt andra krafter eller effekter som kan vara kärnan i protoypen och vi känner igen bevisföring på Corbynskt och Svenskmarks vis.
Corbyn kan inte beskriva alla solens effekter och forcings mer än övergripande men vad spelar det för roll när kunskapen är tillräckligt stor för att faktiskt leverera nyttan av den. Jag tycker det är så förbannat intressant när outsiders utmanar stora etablerade delar av vetenskapen och ”överraskningarna” och potentialen i nya upptäckter eller möjliga upptäckter är ju vad som gör vetenskapen så spännande.
Att vara prestigelös och ödmjuk inför sin egen alltid begränsade kunskap inom alla områden är en dygd som försvåras av både politiseringen och den mänskliga prestigen. Vi har nu ett stort behov av att det kommer vetenskapliga och tekniska genombrottr som kan slå den misantropiska dogmerna i huvudet mer än någonsin.
Heja Corbyn Svensmark Shapiro Milkoszy och vad de nu månde heta som får möjligheten att fritt utan andras förutfattade meningar få närma sig sina hypoteser och ideer.
Rosenhane #23
Med vi menades i det här fallet vi alla, dvs både muslimer och icke-muslimer, med andra ord vi människor.
Gunbo #24
Tack, det är precis så som jag själv tänker i frågan.
Kanske det till syvende och sist handlar om att vissa ledande individer har en förmåga att fuska sig till att komma närmare köttgrytorna? Kanske en genetisk predisposition att uppfinningsrikt kunna förleda vid vissa triggande miljöförhållanden?
Finns något effektivare motgift än Popper?
Om jorden ska gu under kanske det är bäst att gå under jorden 🙂
Micke #28
Jag är absolut ingen expert i frågan men har jobbat med människor som är muslimer ett flertal gånger. Mitt intryck är att alla människor anpassar sig till det samhälle som de lever i och alltså blir mer och mer ”försvenskade” ju längre tiden går. Nu är ju svenskheten i sig något som också förändras med tiden men det tror jag bara är bra.
Jag är medveten om att MSM skriver mycket lite om detta och kanske vore det bra med ett öppnar ”klimat” i frågan, jag vet inte. Det omvända kan ju också hända, dvs att en konflikt blåses upp genom media.
Om jorden ska gå under kanske det är bäst att gå under jorden 🙂
Lena#31
Jag förstår hur du menar och respekterar din syn och goda avsikter men det är nog inte riktigt så enkelt att få igång en ömsesidig öppen diskussion men exempelvis militanta islamister.
Inte heller med gumman och gubben i kiosken eller kemtvätten heller skulle jag tro.
Ingen av dom är villiga att köpslå om vad som står i koranen.
Tyvärr.
Slabadang
Det är ju synd att ”Corbyn Svensmark Shapiro Milkoszy och vad de nu månde het” bara har idéer och hypoteser och inga vetenskapliga resultat.
Rosenhane # 37
Extremister är aldrig intresserade av dialog, oavsett om de är kristna, muslimer eller klimathotstroende…..
UI är ett bra exempel på det senare……man är inte intresserad av att diskutera, kommunikationen ska gå åt ett håll….för alla andra att rätta och packa sig efter.
Rena medeltiden om du frågar mig.
Micke J!
Jag ser det på detta lilla enkla vis och är en bra tankeövning om hur vi borde se på religion etnicitet och kön.
I min tankeövning så startar jag nio miljoner olika religioner kyrkor etniciteter och kön i Sverige där alla individer har sin egen profil. Då blir det tydligt att det inte går att kollektivisera vare sig religion kön eller etnicitet och för mig är det rätt sätt att angripa problemen och skilja på vad som är vad. Det blir lättare att se vad som är individuellt och vad som är gemensamt.
Har vi religionsfrihet könsfrihet och värderingfrihet vilket är ett måste i en fri och öppen demokrati. Så det enda vi skall dömas efter det är när våra handlingar strider emot mot lagar och värderingar och det är nu det politiskt korrakta ”värdegrunderna” kollapsar.
En av de absolut mest erkända och väl etablerade värderingarna i Sverige är jämnställdheten både i folksinne och i lagstiftning. Ett av de absolut viktigaste skälen till kritiken emot islam är att religionen
i så stor omfattning inte bara i tanke utan i direkt handling strider emot jämnställdheten.
Lika rättigheter måste också gälla lika skyldigheter och lagar måste gå före religion. Religionerna mpåste också vara likställda inför lagen. I mitt tanke expriment kan du liksom inte ha nio miljoner eller ens två olika förhållningsätt till vad som skall gå först.
Ska svenska kyrkan tvingas viga homos skall själkjlart detta även gälla i moskeerna. Vi får bevisat att den politiskt korrekta synen på Islam i Sverige är ett falsarium av värdegrunder och är det något som med 100% ig säkerhet så är det de svenska lagarna.
Att anpassa värderingarna och tillämpningen av lagarna efter vem som bryter mot dem är ett stort hål i huvudet på hela etablissemanget och det är helt andra målsättningar och strategier som gjort att man gjort patron ur om rätt och fel i frågan.
Klart som faan att integration och konflikter ökar när inte lag och ledning i ett land inte kan hålla koll på bollen. Vänsterjournalismen har bara en prioriterad målsättning och det är att destablisera och skapa konflikter och motsättningar i landet. Därför var det viktigt att lämna den gamla orkestrerade konflikten mellan kvinnor och män till att göda en mycket större och allvarligare nämligen konflikten mellan ursprungsbefolkning och invandrare genom att pissa på ursprungsbefolkningens värderingar till att vända på klacken och värna andra värderingar som går på tvärs med de etablerade?
Nu skall vi helt plötsligt var förstående mot brott emot jämnstäölldheten vi tidigare skulle hålla så högt. Klart att folk blir förbannade och förvirrade och det är vad vänstern är ute efter men aldrig yppar.
Låt folkj få tro och vara hur fan de vill tänka vad de vill men ingen skall tillåtas bryta mot vårt lands värdrringar och lagar. religioner måste behandlas lika!!! Punkt!
Lena!
Nu blir jag fundersam! Om läget är som jag säger så är det bättre att hålla tyst? Eller som du säger ska vi också hålla tyst? Nu blir jag orolig. Är det inte bättre det grävs med alla spadar och vi får en ”sanning” och dialog? De som idag förordar Sharialagar har betalt för moskén!?
Tack Slabadang!
Thomas #16#
Det är tröttsamt. Eftersom du skriver som du skriver måste man ju anta att antingen vet du nåt eller så känner du till länkar som innehåller information. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att du redovisar det istället för att bara komma med luftiga krav på att motparten skall leta. Lite arbete får man lägga ner om man skall diskutera.
Micke J!
Jag ser det på detta lilla enkla vis och är en bra tankeövning om hur vi borde se på religion etnicitet och kön.
I min tankeövning så startar jag nio miljoner olika religioner kyrkor etniciteter och kön i Sverige där alla individer har sin egen profil. Då blir det tydligt att det inte går att kollektivisera vare sig religion kön eller etnicitet och för mig är det rätt sätt att angripa problemen och skilja på vad som är vad. Det blir lättare att se vad som är individuellt och vad som är gemensamt.
Har vi religionsfrihet könsfrihet och värderingfrihet vilket är ett måste i en fri och öppen demokrati. Så det enda vi skall dömas efter det är när våra handlingar strider emot mot lagar och värderingar och det är nu det politiskt korrakta ”värdegrunderna” kollapsar.
En av de absolut mest erkända och väl etablerade värderingarna i Sverige är jämnställdheten både i folksinne och i lagstiftning. Ett av de absolut viktigaste skälen till kritiken emot islam är att religionen
i så stor omfattning inte bara i tanke utan i direkt handling strider emot jämnställdheten.
Lika rättigheter måste också gälla lika skyldigheter och lagar måste gå före religion. Religionerna mpåste också vara likställda inför lagen. I mitt tanke expriment kan du liksom inte ha nio miljoner eller ens två olika förhållningsätt till vad som skall gå först.
Ska svenska kyrkan tvingas viga homos skall själkjlart detta även gälla i moskeerna. Vi får bevisat att den politiskt korrekta synen på Islam i Sverige är ett falsarium av värdegrunder och är det något som med 100% ig säkerhet är svenskt så är det de svenska lagarna.
Att anpassa värderingarna och tillämpningen av lagarna efter vem som bryter mot dem är ett stort hål i huvudet på hela etablissemanget och det är helt andra vänsterintellktuella målsättningar och strategier som gjort att man gjort patron ur om vad som är rätt och fel i frågan.
Klart som faan att integration och konflikter ökar när inte lag och ledning i ett land inte kan hålla koll på bollen. Vänsterjournalismen har bara en prioriterad målsättning och det är att destablisera och skapa konflikter och motsättningar i landet.
Därför var det viktigt att lämna den gamla orkestrerade konflikten mellan kvinnor och män till att göda en mycket större och allvarligare nämligen konflikten mellan ursprungsbefolkning och invandrare genom att pissa på ursprungsbefolkningens värderingar till att vända på klacken och värna andra värderingar som går på tvärs med de etablerade?
Nu skall vi helt plötsligt var förstående mot brott emot jämnstäölldheten vi tidigare skulle hålla så högt. Klart att folk blir förbannade och förvirrade och det är vad vänstern är ute efter men aldrig yppar.
Låt folk få tro och vara hur fan de vill tänka vad de vill men ingen skall tillåtas bryta mot vårt lands värdrringar och lagar i handling. religioner måste behandlas lika och det är handlingarna i religionens namn och inte religionen i sig som skall bedömas!!! Punkt!
Det gäller liksom att ha ordning på värderingarna och den soppa som nu etablerats inom vänsterjournalismen och det politiskt korrekta etablissemanget är en hissad vit flagga för allt vad ordning i ”värdegrunder” innebär. Följ lagarna först och din religion därefter!
Tjejer och killar väljer sina livspartner själva.
Även kvinnor ät myndiga vid 18.
Kvinnor får sitta var de vill.
Homos ha rätt till sin läggning.
Det utgör grundlagsskyddade rättigheter och får inte kränkas av någon religion.
Sluta tjafsa!
Slabadang # 40
Lysande! Tack!
Det är skillnad på religion, vilket i grunden är någon sorts förklaring av vårt universum och vår plats i det och möjligen ”krafter” som styr. och kyrkor som utnyttjar detta för egen vinning och kontroll.
IVH!
Du är tydligen helt frånkoplad vetenskapen. Svensmarks teori är bekräftad och Corbyn levererar värdlens överlägset bästa långtidsprognoser. men om du tittar in lite oftare på TCS så kommer du få lite bättre koll.
Slabadang
Kanonbra analys, stor applåd!
Frågan är bara, hur få respons för den hos någon politiker ur sjuklövern?
Dom som tänker i dessa banor törs ju inte gå ut med det, det blir rasiststämpeln direkt i pannan!
Rosenhane #29,
”Varför vägrar då sveriges feminister och genusfolket att öppna näbben i frågan?”
De har förmodligen samma synsätt som Lena och jag, nämligen att inte provocera utan låta utvecklingen mot jämlikhet inom islam ha sin gilla gång. (Kraven på demokrati i arabvärlen den senaste tiden visar ju att det kan ske). Man kan inte ”omvända” någon genom att säga: ”Jag har rätt och du har fel.” I synnerhet inte när det gäller religion och ideologi som baseras på värderingar.
Slabadang #40
När det gäller svenska kyrkans acceptans av homovigsel blev de, vad jag vet, inte tvingade att ändra sitt synsätt. Beslutet fattades av kyrkan själv med förbehåll att de präster som, p g a sina värderingar, inte vill viga homosexuella ska få avstå.
Den här utvecklingen inom kyrkan är ett bra exempel på hur samhällets förändrade värderingar påverkar även de religiösas synsätt i ett fritt och demokratiskt land.
Lena jag håller med dig.
Vi ska inte underskatta sprängkraften i våra idéer om alla människors fri och rättigheter. ser vi inte det i arabvärlden just nu. Visst revolutionenhar kidnappas av mörka krafter, Lenin och Komeini t.ex. Jag tror att människans vilja till frihet är obändlig när de väl ser att frihet finns. Det är vi som sitter på trumfen, inte mullorna.
Vad vi måste undvika är att mullorna får makt. Det får inte bli möjligt att välja mellan svensk rättskipning och Sharia i Sverige. Inga tvister får lösas efter Sharialag om det finns en svensk lag som reglerar fallet. Vill man fördela arvet efter Sharia så får systrarna skänka sina bröder det dom kräver efter att systrarna fått den arvslott som svensk lag tilldelar dem. Ska man följa Sharia ska det vara frivilligt. Ska en tjuv få handen avhuggen så måste tjuven hugga handen av sig själv frivilligt. Om en äktenskapsbryterska ska stenas ska hon stena sig själv, frivilligt göra det själva.
Någonting säger mig att Sharia då inte kommer att dominera i Sverige då.
Egentligen så handlar det inte om rasism. Allt handlar om kulturella skillnade!
Om Norrmän haft samma kulturella åsikter som muslimska länder haft så hade de inte varit välkomna till sverige.
Om muslimska länder som Irak, Somalia eller kort sagt MENA-länder haft värderingar som Norge så hade de varit välkomna.
SLUTSATS: Inget har med hudfärg att göra. Det handlar om religion och värderingar!!!
Att kvinnorörelsen försvarar byggande av moskéer mm är mig fullständigt obegripligt!!!???
Ungefär som att gräva sin egen grav men kanske det är ok nu då jorden ändå ska gå under 🙂
Ingvar E #46,
Håller fullständigt med! ALLA trossystem utnyttjas av folk med mindre hederliga avsikter.
Slababadang, kan vi så se den där oberoende studien som visar att Corbyn är bäst som jag efterfrågat förut?
Ingvar #43, du kan ju alltid börja med Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_rice
Gunbo!
Så det ska ta en eller två generationer av våld och förtryck mot oss svenskar för att muslimer ska ”komma på rätt spår”? Du måste skämta.
Nämen Gunbo,
Det feministiska etablissimanget håller tyst för att man vill
”låta utvecklingen mot jämlikhet inom islam ha sin gilla gång..”
Ursäkta Gunbo; jag vet att du är en snäll människa men det var det ablolut dummaste jag sett någon skriva här under mina 3 år på TCS.
Inklusive mina egna skriverier.
Thomas !
Du får väl ringa till bla annat DN och klaga de har läst den universitets utvärdering som gjordes och att du ser Corbyn som ett hot mot hela din existens är inte konstigt. Dessutom är det en ny utvärderring på gång och med facit de senaste åren så får du väl ankalaga hoonom för att vara ”förnekare” för det blir det enda argument du alltid kommer ha kvar och ropa i öknen med.
För mig är du den intellektuella ohederligheten personifierad! Och det är alltid kul med lager av karikatyrer som exempel på olika företeelser.
Gunbo #49:
Vet inte om du är totalt naiv eller en ”nyttig idiot” som vill gynna islamistiska värderingar beträffande kvinnors ställning i samhället.
Oavsett vad du är så är ditt resonemang skrämmande.
Tar mig för pannan.
Slabadang #57, varför sa du inte bara rätt ut att du inget har att komma med?
LK #35:
Har stor respekt för det du kan men beträffande ditt påstående om anpassning av muslimer är skrämmande.
Förstå att i den muslimska världen så har kvinnan ingen rätt att överhuvudtaget uttala sig.
Att de skulle anpassa sig efter svenska/västerländska värderingar är önskedrömmar eller för att uttrycka sig krasst: Bullshit!
Sen…att de inte biter den hand som matar är självklart.
Var inte så naiv!
Försök förstå att i ett muslimskt samhälle så hade du överhuvudtaget inte kunnat yttra Dig som du kan här!
Begriper inte varför man överhuvudtaget ska behöva skriva dessa sanningar men tydligen behövs det.
Tomas ”tomburken” Palm!
Rosenhane #55,
Hur tycker du att vi ska göra för att förändra islams syn på kvinnor? Skriva artiklar i arabiska media, skriva protestbrev till deras ledare eller hota med sanktioner (eller t o m krig)?
Ska det bli en förändring måste den komma inifrån.
Thomas 53.
Produkten är tydligen bra med det är som vanligt ”de gröna” som sätter sig på tvären.
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_rice
————–
Critics of genetically engineered crops have raised various concerns. One of these is that golden rice originally did not have sufficient vitamin A. This problem was solved by the development of new strains of rice.[3] However, there are still doubts about the speed at which vitamin A degrades once the plant is harvested, and how much would remain after cooking.[22] A 2009 study of boiled golden rice fed to volunteers concluded that Golden Rice is effectively converted into vitamin A in humans[23]
Greenpeace opposes the release of any genetically modified organisms into the environment, and is concerned that golden rice is a Trojan horse that will open the door to more widespread use of GMOs.[24]
Vandana Shiva, an Indian anti-GMO activist, argued the problem was not that the crop had any particular deficiencies, but that there were potential problems with poverty and loss of biodiversity in food crops. These problems are aggravated by the corporate control of agriculture based on genetically modified foods. By focusing on a narrow problem (vitamin A deficiency), Shiva argued, the golden rice proponents were obscuring the larger issue of a lack of broad availability of diverse and nutritionally adequate sources of food.[25] Other groups have argued a varied diet containing foods rich in vitamin A such as sweet potato, leafy green vegetables and fruit would provide children with sufficient vitamin A.[26]
——————–
Gunbo!
Vi ska inte och kan inte förändra ”Islams syn på kvinnor” vi ska bara stå fast och tillämpa våra lagar och offentliga funktioner UTAN art ta hänsyn till vad någon religion har för uppfattning i frågan.Det gäller allt ifrån badhus dagis offentliga lokaler med de diskrimineringslagar vi har.
när vi tvingar alla att leva efter dem så bekömpar du den ”kvinnosyn” du beskriver på bästa sätt. Var ORESOLIGT principfast!
Gunbo #62:
Du skriver att förändringar måste komma inifrån.
Och?
Du borde ju vara insatt i hur det fungerar i verkligheten i muslimskt styrda länder.
Går ju inte mot ett för kvinnor fördelaktigt tänkande precis.
Där är problemet…Talibaner och liknande vinner mark för att inte tala om sharialagar som införs.
Kanske lika bra jorden går under då framtiden för halva mänsklighetn (kvinnor) ser mörk ut…
Jan-Erik S #58,
”Vet inte om du är totalt naiv eller en ”nyttig idiot” som vill gynna islamistiska värderingar beträffande kvinnors ställning i samhället.”
Nu vet jag inte riktigt om vi diskuterar muslimska kvinnor i Sverige eller kvinnorna i den islamska världen.
När det gäller Sverige är det självklart att alla ska följa de lagar och regler som gäller här! Även om de kolliderar med de traditioner och värderingar som invandrarna har. Vad jag däremot tror är att vi inte kan förändra muslimska mäns patriarkaliska idéer med tvång.
Vi ska inte glömma att vi själva hade liknande förtryck av kvinnor i vår kultur för ett par hundra år sedan. Kvinnor var männens egendom precis som i islamska länder i dag. Även kristendomen predikade kvinnors underlägsenhet.
Fundera lite över vad som lett till den jämlikhet vårt samhälle i dag anser som en självklarhet.
Gunbo #58
Rent skitsnack att vi hade samma förtryck mot kvinnor här för ett par hundra år sedan.
Det var en annan tid, ett annat liv med en samhällsordning framodlad genom tusentals år av ren nödvändighet för att överleva.
Att försöka jämföra med islam vittnar om avgrundsdjup historielöshet.
Gör tankeexperimentet att du kunde skicka Mona Sahlin, Gudrun Schyman och Tiina Rosenberg till Sverige på 1700-talet för att försöka tuta jämlikhet i dåtiden.
Det hade antagligen slutat med livstid på Carlstens fästning för samhällsomstörtande verksamhet.
Skicka trion i samma ärende till Saudi idag, vad tror du händer då?
Någonstans är det lite typiskt att klimatalarmism, islamistkrameri, amerikahat och genus/feminismhypen ofta går hand i hand.
Slabadang #61:
🙂 🙂 🙂 🙂
Totte
Forts. #67
Den gemensamma nämnaren heter marxism.
Det blir lätt stora generaliseringar när islam diskuteras.
Det finns ju massor med muslimer som är lika sekulariserade som de flesta av oss svenskar. Långt ifrån alla tror att det de mer extrema mullorna predikar är rätt. Tvärtom, så skämtas det rätt friskt om dem, även i muslimska kretsar.
Jag har en god vän från Afghanistan som är muslim, och tack vare många och långa diskussioner med honom tror jag mig ha fått en ganska god insyn i hur många ”vanliga” muslimer tänker.
Han, och många med honom är minst sagt förbannade på de religiösa och politiska (kommunistiska) extremister som förstört hans land.
Kommunisterna? Vad har de med saken att göra undrar kanske vän av ordning??
Kommunisterna destabliserade landet, vilket gav Sovjet en förevändning att ockupera, och på den vägen är det…….
Slabadang #47
Svensmarks hypotes om hur kosmiska strålningen påverkar molnbildningen har inte granskats. Det som däremot finns är NASA:s mätningar över strålningen. Även om Svensmarks hypotes skulle stämma, att molnbilningen påverkas av den kosmiska strålningen, så har inte själva strålningen förändrats så att det skulle kunna förklara varför klimatet blivit varmare.
Här är NASA:s syn på alla mer eller mindre löjliga hypteserr om att uppvärmningen som varit beror på solstrålningen.
http://www.homeenergytaxbreaks.com/solar-radiation-data-nasa/
Fel länk
Jag hade fel länk
http://science.nasa.gov/media/medialibrary/2009/03/31/01apr_deepsolarminimum_resources/irradiance.jpg
En timme kvar tills ännu en domedagsprofetia passerat ”bäst före”.
Det finns verkligen många likheter med ”klimathotet”, där många ”bäst före” redan passerats utan att något katastrofalt faktiskt inträffat.
Kanske något att tänka på Ivh?
Rosenhane #67,
”Det var en annan tid, ett annat liv med en samhällsordning framodlad genom tusentals år av ren nödvändighet för att överleva.”
Precis! Och så är det fortfarande i stora delar av arabvärlden. De ligger långt efter oss i utveckling plus att de flesta är repressiva diktaturer.
”Någonstans är det lite typiskt att klimatalarmism, islamistkrameri, amerikahat och genus/feminismhypen ofta går hand i hand.”
Kanske det, inte för att jag är någon klimatalarmist, amerikahatare eller islamkramare. Jag ser bara saker från många olika sidor.
Labbibia #70,
”Det blir lätt stora generaliseringar när islam diskuteras.
Det finns ju massor med muslimer som är lika sekulariserade som de flesta av oss svenskar. Långt ifrån alla tror att det de mer extrema mullorna predikar är rätt.”
Äntligen en vettig kommentar!
Muslimer som bott ett tag i vårt land (och övriga västerländer) anammar ofta det nya landets värderingar och synsätt. Det är ju den här utvecklingen både Lena och jag tror på.
Slabadang #64,
”när vi tvingar alla att leva efter dem så bekömpar du den ”kvinnosyn” du beskriver på bästa sätt. Var ORESOLIGT principfast!”
Kan du utveckla? Vilka lagar tillämpas inte på muslimer i dag?
lvh. Jag citerar från den källa som du tycks ha tillit till. Läs detta och tänk efter. Köper du allt? På vilka grunder finner du denna beskrivning över skett, skeende och framtid trovärdigt?
Sen ställer jag till dig två frågor, baserad på detta uttalande Ultimately, global warming will impact life on Earth in many ways. But the extent of the change is up to us. Förändringarna och följderna är alltså upp till oss.
Fråga 1, hur mycket och fråga 2, på vilket sätt skall vi förändra vårt levnadssätt på jorden för att förändringarna och följderna skall bli, inte så små som möjligt – utan positiva för oss. Vi kan ju välja.
How will the Earth system change in the future?
As the world consumes ever more fossil fuel energy, greenhouse gas concentrations will continue to rise and Earth’s average temperature will rise with them. The Intergovernmental Panel on Climate Change (or IPCC) estimates that Earth’s average surface temperature could rise between 2°C and 6°C by the end of the 21st century.
For most places, global warming will result in more hot days and fewer cool days, with the greatest warming happening over land. Longer, more intense heat waves will happen more often. High latitudes and generally wet places will tend to receive more rainfall, while tropical regions and generally dry places will probably receive less rain. Increases in rainfall will come in the form of bigger, wetter storms, rather than in the form of more rainy days. In between those larger storms will be longer periods of light or no rain, so the frequency and severity of drought will increase. Hurricanes will likely increase in intensity due to warmer ocean surface temperatures. So one of the most obvious impacts of global warming will be changes in both average and extreme temperature and precipitation events.
Scientists are also monitoring the great ice sheets on Greenland and West Antarctica, both of which are experiencing increasing melting trends as surface temperatures are rising faster in those parts of the world than anywhere else. Each of those ice sheets contains enough water to raise sea level by 5 meters and if our world continues to warm at the rate it is today then it is a question of when, not if, those ice sheets will collapse. Some scientists warn we could lose either, or both, of them as soon as the year 2100.
Ecosystems will shift as those plants and animals that adapt the quickest will move into new areas to compete with the currently established species. Those species that cannot adapt quickly enough will face extinction. Scientists note with increasing concern the 21st century could see one of the greatest periods of mass extinction of species in Earth’s entire history. Ultimately, global warming will impact life on Earth in many ways. But the extent of the change is up to us.
Gunbo#74
Jag tror att ditt huvud skulle sitta löst om du åkte till Saudi och sa att dom ligger flera hundra år efter oss i utveckling inbegripet koranen.
Men skål ändå – det small inte på 18-slaget! 😉
Rosenhane #78,
”Jag tror att ditt huvud skulle sitta löst om du åkte till Saudi…”
Det tror jag också!
Skål! Fattar inte hur knäppa en del folk är som tutar ut budskapet att världen går under en viss dag, ett visst klockslag. Undrar hur gubben kommer att förklara den missen.
…”Skål! Fattar inte hur knäppa en del folk är som tutar ut budskapet att världen går under en viss dag, ett visst klockslag. Undrar hur gubben kommer att förklara den missen.” ….. Gunbo … kanske något i stil med Mark Twains: ”Ryktet om min död är betydligt överdrivet”… F.ö var inte Google färdiga med sin TOTALINDEXERING… så den TOTALA SÄKERHETSKOPIERINGEN kunde inte genomföras…I kid you not, as always… [Får jag plats i Cannesjuryn nästa år nu!!??]
Rosenhane och Gunbo. Det är väl inte svårt att förstå. Tänk att få en så stor, till och med global, uppmärksamhet baserad på en personlig existensiell fundering över berättigandet med ens liv. Att, tydligen, livet är fortsatt berättigat, måste bero på allas vår gemensamma styrka, att styra livet på vår planet.
Gunbo #79
”Undrar hur gubben kommer att förklara den missen.”
Ha ha ha….ja det undrar jag med!
Vad gäller islam och dess ”intåg över världen” tycks vi vara på i princip exakt lika spår.
Det är innifrån som gäller om något skall förändras och en väg är just att tillåta religionen i sig i vårt land men naturligtvis har det inget med landets lagar att göra, de gäller självklart oavsett religionstillhörighet.
Men människor som upplever verklig frihet i form av ex yttrandefrihet och inte minst rörelsefrihet kan inte göra annat än att förmedla den till andra. Där ar vi den verkliga nyckeln till demokrati och när den bollen väl sätts i rullning kan den inte stoppas.
Är det verkligen inte någon här (förutom Gunbo) som kan se att en koppling mellan muslimers invandring till icke-muslimska länder och det som faktiskt nu händer i arabvärlden?
Pierce Corbyn kommenterar denna världens undergångs dag.
Jag undrar/bävar om hans jordbävningsprognos också kommer att bekräftas av verkligheten.
The 21May date is the end of our current WeatherAction Major Earthquake Risk (trial) warning 17-21st May
http://bit.ly/mMXcEm
Nevertheless this is is nothing to do with the Judgement Day prediction.
As mentioned above we however expect a bigger Earthquake hit (and bigger thunder/tornado hit) in an end-May into early June VERY SIGNIFICANT period.
Full forecast for world extreme events and Major Earthquake risk (trials) are available in 30day Extreme Events Rest of World forecast:
http://www.weatheraction.com/wactmember.asp
Piers
Hallå, det är 6pm EST som gäller. Gubben kan fortfarande ha rätt!
Jag är nog lite på örat, så någon innan mig kan ha nämnt detta men en rask granskning visade att så inte är fallet. Hans prognoser/simulerade modell kanske bräckar IPCC:s?
God kväll på er.
Tillägg till föregående kommentar: Dygnet är inte slut än! Dagen D?
Cecil B,
Aj som fasen! Då får man väl hålla koll på nyheterna resten av dygnet D.
Kent Forsgren #83
Jo du, den där mannen är duktig på att förutse både väder och annat.
Men eftersom han är hemlig med sin privata kunskap å har han fria händer att i efterhand konstruera förklaringar till varför det nästan bara blev som han sagt.
Sannolikheten för att pricka in rätt väder samma månad nästa år är nog ganska stor. Speciellt om man sveper över ett större område av vårt runda klot. Man behöver inte studera vare sig rönnbär eller aborrfenor.
Och gissar man rätt ett par gånger så kan man tydligen starta en affärsverksamhet. Gissar man fel så får man vänta innan det klirrar till i kassan.
Väderprognoser för längre tid än ett par veckor är nog en ny och lönsam affärsidé som fler borde ägna sig åt.
För att inte tala om jordbävningar. Där finns det pengar att hämta för den som prickar rätt ett par gånger. I starten räcker det nog att förutsäga ungefär när det händer, men så småningom gäller det nog också att bli ganska precis i förutsägelsen om var det händer.
Uffeb #87. Nu är du väl ändå ute och cyklar? Du som är så flitig deltagare här, tar du inte till dig av all information som serveras? Corbyn har faktiskt offentliggjort sina prognoser i förtid. Varav ett flertal ett stort antal månader i förväg. Detta har gjort det möjligt för var och en av oss, om vi släpper upp rullgardinen på morgonen, att sjäva konstatera utfallet av prognosen.
Vad gäller prognoserna om kommande jordbävningar så har Corbyn varit mycket tydlig med att säga att han inte kan ange ett område som kan komma att drabbas.
Är det fel att man i jorbävningsfrekventa områden får möjlighet att förbereda sig på en eventuell kommande sådan? Om den förberedelsen visade sig vara onödig, hur hög är kostnaden för denna, i jämförelse för tvärt om?
Jag vill gärna hålla mig till ämnet nämligen jordens undergång. Jaag följde länken och noterade ordet ”rapture”. Detta är ett begrepp bland exempelvis ”karismatiska kristna” och det handlar om att Gud ska sträcka ner långa klor ifrån himlen och gripa tag om de rätt-trogna gudfruktiga och plocka upp dem till himlen, medan de övriga ska förvisas till helvetet.
Jag tror att det blir precis det som kommer att hända klockan 6 p.m. i Kalifens land Kalifornien. En osynlig sökande lyftkran kommer att cirkla i luften men komer att konstatera att det inte finns några tillräckligt gudfruktiga, så att det finns inga att ta tag i. Och det helvete som de övriga förvisas till är den jord som vi alla lever på.
(Kanske finns det en eller annan som blir så besviken så att de går och dränker sig någonstans där deras kroppar inte kan återfinnas för att åtminstone inför de egna kunna få det att verka som om guds lyftkran hade svävat bort med dem)
Sten Kaiser #89,
Skratta du! Du kanske inte är bekant med den svenska termen, nämligen ”uppryckandet”. Det är alls inte bara ett begrepp bland ”karismatiska kristna”. Låt mig citera Bibeln:
”Och han skall sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra” (Matt. 24:31)
”…och därefter skall vi som är kvar i livet föras bort bland molnen tillsammans med dem för att möta Herren i rymden. Och sedan skall vi alltid vara hos honom.” (1 Thess. 4:17)
I det första fallet är det Jesus själv som talar, i det evangelium som av kristna anses heligt. I det andra fallet är det Paulus, kristendomens främste apostel, som fått uppenbarelser direkt från Kristus själv.
Att så många kristna idag, och därbland vår egen Svenska kyrka, fnyser åt detta visar väl bara hur schizofren kyrkan är? För om man kallar sig kristen, varför skulle man då inte tro på den skrift som hela den kristna tron baserar sig på?
Det är alltså långt ifrån någon extrem eller udda uppfattning, även om det kan uppfattas så idag. Det är grundläggande kristen tro. Tro det eller ej!
Och till sist, det du skriver visar att du har dåligt grepp om kristen tro. För att ryckas upp krävs endast att du tror att Jesus är din Gud och att han uppstod från de döda. Nåden från Gud är en gåva du inte kan förtjäna. Du får den genom tro på Jesus. Så enkelt är det.
Lena Krantz #82!
Joda, det finns fler som inser varför många flyttar från se muslimska länderna till t ex Sverige. I låt säga 999 av 1000 fall (tror jag) önskar man starta ett nytt liv under nya förutsättningar. Men det finns några få som utnyttjar det stora flödet för att smyga in med andra avsikter.
Dessa elements existens skall vi vara mycket medvetna om och jaga till f-n hämtar dem.
6 pm EST har passerat nu och jorden finns kvar,
Synes blir en morgondag!
Aj f-n!
Blandade ihop ECT med CET. Det kan fortfarande gå åt hel-te. Vi får avvakta en stund till!
EST skulle det va, att det skall vara så svårt………….
Skogsmannen #90,
”Dessa elements existens skall vi vara mycket medvetna om och jaga till f-n hämtar dem.”
Håller med! Kriminella och fanatiska extremister ska vi inte tolerera. Problemet är att de 999 som inte hör till den gruppen blir stämplade som kriminella och extremister för att de råkar ha samma etnicitet och religion som en enda ”usling”.
Gunbo!
Därav vikten att jaga dessa till f-n hämtar dem för oss alla!
Skogsmannen #93,
Kan du säga vad klocka är hos oss när det är 6 pm EST? Jag är för trött att räkna ut det och jag sitter och väntar på nyheterna om undergången.
Vill snart gå och lägga mig.
Skogsmannen #95,
Håller fullständigt med! Men vad ska vi göra med svenska kriminella och fanatiska extremister? Deportera dem?
Gunbo!
EST= GMT – 4 timmar (sommartid, annars 5 timmar efter GMT)
Svensk tid = GMT – 2 timmar under sommartid (annars -1timma).
Alltså 6 timmar efter svensk lokal tid dvs 34.00 lokal tid
Tror att det blev rätt!
24.00 så klart! (stora fingrar ikväll)
Gunnbo 97!
Om inte våra svenska fängelser räcker till kan vi säkert köpa tjänsterna från Ryssland. Sibirien är stort och säkert billigt.
Skogsmannen,
Tack, då är det ca 40 minuter kvar. Tur, då får jag gå och lägga mig (om jag fortfarande finns).
Skogsmannen #100,
Hi, hi, låter bra!
IvH #71
”Svensmarks hypotes om hur kosmiska strålningen påverkar molnbildningen har inte granskats.”
Den behöver inte granskas. Det är känt sedan ca 100 år att joniserande strålning ger upphov till kondensationskärnor och vattendroppar. C. T. R. Wilson fick nobelpriset i fysik 1927 för konstruktionen av dimkammaren som bygger just på detta fenomen. Vad forskningen vid CERN gäller är hur kraftig effekten är av primär kosmisk strålning, som är extremt högenergetisk och ger upphov till stora kaskader av sekundära partiklar i atmosfären.
Nu börjar det!
Vulkanen Grimsvötn på Island har fått ett utbrott, rapporterar isländska tv-kanalen RUV. Enligt seismologen Reynir Bödvarsson var utbrottet väntat, men det är ännu för tidigt att säga vilka eventuella skadeverkningar det kan ställa till med.
– Tiden får utvisa hur besvärligt det är, säger han.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2444222/vulkanutbrott-pa-island
Skogsmannen #99
Själv somnade jag i soffan men har alltså vaknat lagom till att åse det hela!
Det skall bli spännande!
😀
OT, UIs öppna policy slog igen i ansiktet på mig.
Jag frågade Magnus Westerstrand hur han såg på det faktum att en genomgång av akademiska meriter mellan UI och SI gav en sådan övervikt till SI’s fördel, samtidigt som nämnde Magnus anklagade SI för inkompetens, inte ha något vettigt att komma med samt sprida pseudovetenskap
Allt detta sett i ljuset av att temperaturen faktist inte stiger och att det numera växer fram starkare indikationer på en allt lägre klimatkänslighet.
Jag kommenterade inte anonymt men blev självfallet bortcensurerad. Dom kör på samma gamla linje. rent trams, okunskap eller otidligheter släpper de igenom bara för att smutskasta, men så fort något blir konkret, svårbemött och jobbigt, då censurerar de.
Särskilt beklämmande är det att ungdomar, i just detta fallet någon Olof som godtroget upprepar svepskälen bakom det omöjliga i att öppet bemöta eller stå för det man säger, verkligen luras att tro på det.
Lena!
Jag tror att du får förbereda dig på ett Västgötaklimax.
Ska vi slå vad!
Skogsmannen #107
Västgötaklimax? ha ha…vad är det? Eller låt mig gissa, det bidde inte ens en tummetott?
😀
Lena!
Ja, typ….. 😉
Pär Green,
Oj, shit! Goodbye vänner och ovänner! Vi ses i himlen – eller förmodligen på ett mycket varmare ställe.
Gunbo!
För min del tror jag att vi hörs i morgon.
______________________30 sek_____________________ (faran över)
Inte denna gång heller! 🙂
Gunbo
Två minuters övertid, kan det räknas som att faran är över?
😉
Skogsmannen
Jaha, vilken överaskning, inget den här gången heller!
Skogsmannen och Lena,
Jag tror också att vi kan fortsätta diskussionerna i mogon. Min tiigare kommentar var helt och hållet ironisk. Nu ska jag krypa intill min kära hustru som nog sover sött. Hon bekymrar sig inte om morgondagen.
God natt önskar jag er!
Lena!
Dags att se fram mot 21 december 2012 då Mayakalendern tar slut!
🙂 🙂
Eller för att travestera på en uråldrig gåta, Vad är det som går och går och aldrig kommer fram till dörren?
Gunbo, och alla andra!
God Natt!
Hahn
Jag trodde aldrig att de skulle stå för det dom skrev, och det gjorde de förstås heller inte. Och i sina försök att smutskasta deras kritiker måste de ta till rena lögner och desperation.
Däremot skall du inte axla ansvaret för att ungdomar blir lurade. Det blir dom förstås, och alla doktrinära läror är medvetna om detta, alltså att folket borde fostras att tänka rätt, och att sådant borde ske tidigt, innan själen blivit befläckad med vare sig riktig kunskap och insikter om hur världen fungerar därute, eller nådda av andra som tillhandahåller andra förklaringar (eller trosläror).
Sådan är världen bara, och både Gore och många andra har försökt att starta speciella ungdomsskolor för den egna ’rätta tron’. Och där finns förstås några som fastnar.
Du kan säkert återfinna den sortens människor på UI, men det är inte där dom blir lurade (på riktigt) utan det har då redan skett tidigare, på nåt annat sätt. Du kan också glädjas över hur få dom verkar vara. Kommentarerna är ju extremt få, och häften av dem dessutom från UI själva.
Egentligen tycker jag det är bra att de gör som de gör. Alltså låtsas sitta på jättehöga hästar, ingenstans motiverat av deras kunnande eller ryggrad, och samtidigt både själva och med igenomsläppta kommentarer visa att smutskastning är det enda de har lite kompetens i, iaf så länge de får göra det utan att bli emotsagda.
Skogsmannen #115
Min äldsta dotter (ja jag har lärt dem att tänka själva) sa lakoniskt på tal om mayakalendern:
-De orkarde väl inte hacka in fler datum än så just då!
Vilket jag tror att hon har alldeles rätt i.
Dessutom vet jag (som relgionshistoriker) att de endaste högg in den tiden som är nu men efter den här tiden kommer nästa, märkligare än så är det inte.
Ser med andra ord fram emot denna tidens slut!
🙂
Lena!
Nog är det så alltid, efter denna tid kommer nästa.
Konstigare än så är det inte!
Lena!
Ps. Min dotter sa samma sak. Ds
Skogsmannen #120
Visst är det skönt befriande att höra dem tala fritt och själv tänkande!
Det borgar gott för framtiden!
Lena!
Vi får hoppas att våran efterföljande generation överträffar oss.
Kommer osökt in på ett citat (något fritt översatt) från en av de stora mästarna, nämligen Leornardo da Vinci. Han uttryckte följande:
Den elev som ej överträffar sin lärare – är en svag elev!
Tog lång tid för mig att smälta men att det stämmer blir mer och mer uppenbar ju längre man funderar på den.
Skogsmannen
Jag fullt och fast övertygad om att de kommer att göra just det. Av någon anledning tycks just denna generation vara ett strå vassare än föregående.
Jag vet inte vad det beror på men ex vill de i Norge verkligen anställa just svenska ungdomar. De anses vara duktiga och pålitliga.
Men de rör sig inte bara i norden utan i hela europa på ett helt annat vis än vad vi gjorde.
Lena!
Det är bra att de är eftertraktade, att de rör på sig och vidgar sina vyer. Men det är ju f-n att de inte finner utmaningar här hemma.
Var är vi på väg?
Skogsmannen
Varför ens tänka så att de skall stanna här? Nej, det är underbart att de vågar sig ut i världen och förresten är det ju ändå X antal som stannar kvar här,
Nu dags för lopplådan!
Lena!
Så sant, det är väl pappa som är lite egoistisk!
Magnus Westerstrand UI sa:
”……..Stor humor, att ens försöka kalla pseudovetenskapsspridandet från tcs och SI för värt att läsa.
De klarar inte av att komma med något vettigt i frågan och därför är det ingen av vikt som lyssnar…..”
Vilket härligt gäng hos UI , däribland en statistikprofessor, som inte ens klarar läsa den enklaste tabellen
Man skall inte kasta sten i ett v ä x t h u s när man inte begriper vilken e f f e k t det kan blir. Ha – Ha.
http://www.bloggtoppen.se/kategori/vetenskap/
TCS 11,089 besökare Plats 2
UI 1,870 besökare Plats 7
UI:s försök att göra sig intressantare genom att presentera sig som ocensurerade sket sig alltså totalt. Det var falskt som hela bloggen. Synden straffar sig själv som det gamla talesättet lyder.
Kolla in miljöpartiets fräscha förslag från kongressen
Totalförbud mot att sälja kött
Alla skall ha skafferier
Alla hustak skall vara vita (värmen ni vet-solkraften då?)
Förbjud jakt och viltvård
Förbjud mobiltelefon i kollektivtrafiken
Förbjud motortävlingar
Tobak endast med läkarrecept
Etc förbjud allt möjligt!!!!
Påminner mig något om Länsstyrelsen i Värmlands rovdjursvårdare som skaffat sig hagelbrakare med gummikuleammunition. Motiveringen är att freda sig mot de allt mer rikligt förekommande björnarna. Dom vet inte att björnen som enligt de gamle har tolv mans styrka och två mans vett också är utrustade i huvudet med en programmodul som kan beskrivas som #aj detta gjorde ont-det skall han få faen för#. Jag har väntat ett halvår nu på att där skall bli vakanser för vem vill inte köra terrängbil i skogen hela dagarna med björnbössa-fjällrävenmundering-Swarowskikikare och hela kittet? Fast dom vill nog inte pådyvlas viltvården av mp för det är ju ett tungt och hederligt arbete dessutom viktigast i vinterkvartalet när det fina kontoret är så varmt och bekvämt. Södermalmsmaffian får väl gå kurser och axla uppgiften. RÖSTA INTE PÅ DETTA VIRRHJÄRNEPARTI!
AOH!
Kasta sten i växthus……. 🙂 😉
Idag måste jag klippa gräs. Det hade jag sluppit om jorden hade gått under igår.
Bom #129:
De som inte äter kött blir dumma i huvudet. Vilket nu är bevisat.
Hjärnan behöver kött och fett.
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}
Är detta hänryckningsskit verkligen något mer galet än det magiska skitsnack som predikas varje söndag i kyrkan?
Gunbo!
Hur kan det ungått dig att vi haft en hel radda med förslag där vi skall ”anpassa oss” eller ha ”förstålse! och ”tolerans” med hävisning till våra lagar och funktionella regler. Det fanns långt gående förslag om att vi skulle ta hänsyn till ”kulturreligion” i domstolarna. Badhusen skulle anpassa sig förslagen är hur många som helst.
Det politiskt korrekta förtrycket försökte kväva opposition och reaktioner mot att tjejer inte får välja sin partner själv eller annat hedersvåld som ”islamofobi”.
Nu kapitulerade hela PKetablissemanget och stod inte upp för de självklart moderna demokratiska fri och rättigheterna genom att hyckla hela vägen fram. Istället för att rakt upp och ner säga ”vi skiter i vad det står i eran koran” I Sverige väljer man sin partner själv och ingen familj myndighet eller prästmupp har rätten att hävda något annat! Capisch!! I alla offentliga lokaler sitter man var man vill alla är välkomna oasvsett kön tro eller sexuell läggning.
Skolorna tar inga religiösa hänsyn! Punkt!
Så angriper jag religionen? Nä jag angriper medeltida beteenden och den som är så hjärndöd att han faktiskt inte låter sin dotter eller son själv välja partner själv pga av en sagobok från medeltiden med medeltida regler och medeltida straff.
Muslim är ett högst personligt begrepp att förhålla sig till och är inget fel i sig utan det är vad du gör i dess namn som avgör.
Att hålla koll på bollen är A O. Här skulle vi varit tydliga redan från början och inte hållt på å hyckla och åla.
Hur gick det?
Gud sköt upp undergången för han tyckte synd om japanerna som redan lidit så mycket pga tsunamin och alla jordbävningar. Alternativt sköt han upp det för att Harold Camping tjatat sitt budskap i sin radiokanal, vilket fått en massa människor att be gud om nåd..
Joråsåatt…*host* 😉
Källa: http://www.eaec.org/bibleanswers/Harold-Camping-Contingency-Plan.htm
Bom # 130
Miljöpartiet ja…..
Alla vet ju vad de tycker om bilar, lastbilar od……tycker de ju INTE om.
Här en liten instruktionsfilm från, tja det vete tusan,MiljöPartiets think-tank kanske? Men den visar med all önskvärd tydlighet att även timmer går utmärkt att transportera per cykel. Observera att huvudpersonerna hbär gröna jackor, då måste de väl vara miljömuppar?… 😀
För att travestera en del miljöpartister, Bilar är gammaldags teknik. Fram för modern cykelteknik!
http://www.youtube.com/watch?v=88OpWbSUrWM
(och naturligtvis är hela detta inlägg ironi)
Labbibia … mycket roligt. Men frasen: ’Detta är gammaldags teknik, fvi vill satsa på ny modern teknologi … ’ har tyvärr förekommit riktigt (om vindmöllor) och då på fullaste allvar. Från (mp) förstås men inte bara dem …
Jonas N # 139
Javisst, det var exakt den frasen jag skojade lite om. 😀
Jonas N igen
Men i orginalet från Miljöstollarna gällde det ju kärnkraften, som omtalades som gammaldags, till skillnad då mot den ”oerhört moderna” (sic!) vindkraften….
Labibia 138
Jag tror det var två miljöpartister med gröncertifierad miljöcykel. Tron grundas på cykelns styre som var ett s k apehäng (känt från Hells Angelsvärlden). Deras förakt för tyngpunktsjämviktslägen tyder vidare på den kakteristiska undermåliga assimilationen av fysiklärarens predikningar. Eftersom det rörde sig om riktiga miljövänner så borde dom väl ha varit spik nyktra i den heliga miljöns heliga namn?
Labbibia och Jonas
Cykellastingen fick mig att tänka på den här:
YouTube – russian airbag test
Varning, lite otäck men slutar lyckligt.
PS inte tror Du väl att miljöpartisterna höll sin kongress på nykter kaluv där i Karlstad. Beakta seriöst att dom jobbar för vårt bästa! Självklart måste vi nu vitmåla våra solfångare och solceller!
Jag vet ingen annan som kan se så bakfull ut som den mörtögde Peter Eriksson. Han kommer att bli en lysande landshövding i Kalmar län. Grattis på er där nere nu har ni både PE och Jugholt. Då skall väl avindustrialiseringen gå som en dans och vindkraftverken poppa som svampar ur den Småländska graniten och representationskontot med klippta notor slå alla rekord! :-).
Bom # 144
Finns det någon miljöpartist som tänker nyktert?
PG
Du kan stryka nyktert va?
bom # 147
Hade gärna gjort det om det fanns en ”redigera” funktion för oss med boxhandskar!
Förslag till efterträdare från Maria W.
Maria Wetterstrand:
”Om du inte vet vad du ska säga
– pröva med att säga som det är”
Undrar vad hon säger annars????
Jan-Erik S #60
Och vad säger alla hemska hedersmord dig?
Just när ni trodde att mardrömmen var över……pastorn hade räknat fel.
Domedagen infaller den 21 oktober nu i höst!
Hmmm…..som sagt, det finns stora likheter mellan religiösa skojare och klimatskojeri.
FN flyttade ju fram sin förutsägelse om 50 miljoner klimatflyktingar år 2010 till år 2020 när katastrofen uteblev…….
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13072232.ab